fbpx
agsdix-null
Megjelent: 2021. április 24.
agsdix-null
Szerző: Ádám
agsdix-null
Olvasási idő: 12 perc

Unas webáruház készítése

Eljutottunk odáig, hogy webshop indításán töröd a fejed. Na de miért pont egy Unas webáruház legyen a befutó, amikor kvázi ingyen lehet egy WooCommerce webáruházad? Egy kicsit árnyaltabb a kép, mint gondolnád, ezért most körbejárjuk, hogy milyen lépésekre is kell figyelned és mi alapján válaszd az Unas bérelhető megoldását.

Unas webshop indítása

Mi alapján döntsek a megfelelő webshop motorról?

Egy másik cikkünkben már írtunk a webshop indítása során felmerülő buktatókról, most azt fogjuk kideríteni, hogy valóban jó lesz-e neked az Unas és milyen feladatokra számíthatsz.

Joggal merül fel a kérdés, hogy miért ne legyen inkább WooCommerce, hiszen az ingyenes?! Először is fontos kiemelni, hogy egy megbízható és gyors VPS tárhely havidíja már önmagában vetekszik a bérelhető Unas webáruház havidíjával. És akkor még nem ejtettünk szót a kezdőként nagyon fontos veszélyekről:

  • Fejlesztői tudás nélkül mindent bővítménnyel szeretnél majd megoldani, amik egyrészt rettentően lassítják az oldalt, másrészt a sok elavult bővítmény biztonsági réseket is tartalmazhat.
  • Körültekintés nélkül frissítesz mindent, ha meglátod az értesítést, amivel visszafordíthatatlan károkat is okozhatsz!
  • Az igazán jó minőségű, megbízható bővítményekért bizony mélyen a pénztárcádba kell nyúlnod.
  • Ha nem fordítasz kellő energiát a biztonságra, pillanatok alatt feltörik a webáruházad.

Mindezek mellett akkor ajánljuk a WordPress – WooCommerce kombinációt, ha nem tudsz együtt élni a bérelhető webáruházak korlátaival és van elég kereted áldozni a fejlesztésekre, illetve a biztonságra.

Ezzel szemben egy Unas webáruházban a saját, vagy partnereik fejlesztői által integrált fizetési, szállítási és számlázási módok közül választhatsz, ami jelentősen csökkenti a rizikófaktort egy ismeretlen WordPress bővítményhez képest.

Emellett folyamatosan fejlesztik a rendszert, így követheted a trendet anélkül, hogy külön kellene áldoznod fejlesztésre.

Ahhoz, hogy ez az egész szuper biztonságos legyen, saját szakembereik folyamatosan a biztonság maximalizálásán dolgoznak felelősségvállalás mellett, ráadásul minden nap készül biztonsági mentés webáruházadról, ha esetleg bármi baj történne.

Ha Unas webáruház indításán töröd a fejed, írj nekünk és kedvezménykuponnal járulunk hozzá a havidíjadhoz!

Persze van még rengeteg lehetőséged a teljesen egyedi webáruháztól más bérelhető motorokig bármit választani, ezek lényegi összehasonlításáról egy másik cikkünkben írunk.

Mire figyeljünk Unas webáruház indítása során?

Alapvetően 4 nagy csoportra osztjuk egy Unas webáruház indításának részeit, melyek önmagukban is felölelnének legalább egy cikket, de most megpróbáljuk összeszedni neked, hogy minél könnyebben elindíthasd webáruházad.

Unas webáruház indítás első lépése

Technikai beállítások

Unas webáruház indítás második lépése

Termék adatbázis feltöltése

Unas webáruház indítás harmadik lépése

Arculat kialakítása

Unas webáruház indítás negyedik lépése

Tartalom készítése

1. Technikai beállítások

Ez az egyik legfontosabb lépés. Ez minden integrációt és olyan technikai beállítást magában foglal, ami ahhoz kell, hogy megfelelően működhessen webáruházad. Mi általában ezzel kezdjük a webáruház készítését, mert a megállapodás, szerződéskötés a szolgáltatókkal mindig időigényes folyamat.

Fizetési és szállítási módok:

A technikai kivitelezés során gondolnod kell elsőroban a szállítási és fizetési módok beállítására.

Érdemes törekedni a kiválasztott szállító cég esetén az API kapcsolat használatára, hogy ne kelljen kézzel átmásolni a rendeléseket az ő rendszerükbe. Az Unas rendszerében rengeteg ilyen előre integrált szállítási mód közül választhatsz, többek között DPD, GLS, Foxpost, MPL és még sok más.

Fizetési módoknál a bankkártyás fizetés a legfontosabb, 2021-ben anélkül már senkinek nem javasoljuk, hogy webáruházat indítson, néhány különleges esettől eltekintve. Szerencsére bankkártyás fizetési megoldásokban sem szerénykedik az Unas, olyan szolgáltatókat is összekapcsolhatsz webáruházaddal néhány kattintással, mint OTP SimplePay, Barion, PayPal, CIB Bank, PayLike és rengeteg további bankot választhatsz. Ráadásul már áruhitelt biztosító szolgáltatót is választhatsz, ha indokolja a termékköröd.

Hogy egyszerűbbé tegyük életed, számos szolgáltatónál van kapcsolatunk, így a megszokott hosszas szerződéskötést lényegesen lerövidíthetjük neked, sőt így akár még kedvezményesebb ajánlatot is kaphatsz.

Unas webáruház fizetési és szállítási módok

Jogi dokumentumok

Egy webáruház életében meghatározó a jogi dokumentumok elkészítése. Erre számtalan megoldást választhatsz, a kevésbé biztonságos megoldástól a garanciával biztosított megoldásokig.

Akárhogy is döntesz, ÁSZF, adatvédelmi nyilatkozat (GDPR kiegészítéssel) és visszaküldési feltételek nélkül ne indítsd el webáruházad!

Állandó partnerünk, A Fogyasztó Barát Magyarország első és piacvezető jogszabályváltozáskor automatikusan frissülő ÁSZF szolgáltatása.  Jelenleg 3000+ webáruházat szolgál ki a Fogyasztó Barát modul és bírság garanciát vállalnak a szolgáltatásukra.

Ráadásul többet nyújtanak, mint csupán egy ÁSZF szolgáltatás, konkrétan képes vásárlói tájékoztatót adnak, ahol egyszerűen, vizuális formában segítenek a vásárlónak eligazodni a lehetőségei között. Emellett lehetőség van a rendszer értékelésére is, ráadásul csak néhány céges adat és az adatkezelők megadására van szükség és már el is készült az összes jogi dokumentum, amit csak be kell másolnod a webáruházadba.

Mondanunk sem kell, Unas webáruház tulajdonosként további kedvezménnyel tudjuk neked biztosítani a Fogyasztó Barát szolgáltatásait.

Számlázás, készletkezelés

A webshop indításának szintén feltétele egy számlázóprogram integrálása. Az Unas itt is több lehetőséget kínál, a csak számlázást biztosító partnereinktől kezdve (például Billingo, akinél ajándék hónapokkal kedveskedünk neked), egészen a komplett vállalatirányítási rendszerekig (például OVIP). Ez egy nagyon érzékeny téma, a kiválasztást érdemes alapos kutatással megelőzni, hogy a lehető legkevesebb csalódás és meglepetés érjen. Nagyon fontos, hogy ne a vállalkozásod formáld a számlázódhoz, készletkezelődhöz, hanem azokat a vállalkozásodhoz!

Marketing rendszerek

Ahhoz, hogy sikeres legyen webáruházad, nem elég csak elkészíteni, látogatókat is kell szerezni, amiben az online marketing eszközök lesznek segítségedre.

Már a webáruház indulásakor érdemes beállítanod a Facebook és Google Analytics, illetve Ads konverziókövető kódjait, hogy maximálisan kihasználhasd a hirdetések nyújtotta lehetőségeket.

Emellett szintén induláskor érdemes a hírlevelezést és az adatbázis gyűjtést előkészíteni. Bár az Unas webáruház is kínál hírlevél küldési lehetőséget, de egy ambíciózus vállalkozónak, aki szeretné sikerre vinni webáruházát, biztosan nem lesz elegendő, mivel a profi hírlevelezéshez szükséges alapvető feltételek sok esetben hiányoznak.

Állandó partnereink közül hírlevél küldésre a SalesAutopilot marketing automatizációs rendszerét használjuk legtöbb esetben és számodra is őket ajánljuk. Egyszerűen használható és remekül automatizálható hírleveleket készíthetsz néhány kattintással. Ráadásul sokkal kifinomultabb értesítő, követő leveleket küldhetsz, mint az Unas alapértelmezett szolgáltatásával.

Ahhoz, hogy legyen kinek hírlevelet küldeni, először listát kell építeni. Biztosan ismered az idegesítő felugró ablakokat, ahol valamit ajánlanak az email címedért cserébe. Nos, pont ilyet kell csinálnod, csak nem idegesítő, leginkább játékos, figyelemfelkeltő formában!

Erre is van lehetőséged az Unas beállításaiban, viszont közel sem lehet olyan profi megoldásokat összehozni fejlesztői tudás nélkül, mint az Optimonk szolgáltatásával. Ez egy olyan remek megoldás, ami a feliratkozó gyűjtés mellett kosárelhagyás csökkentésére, kosárérték növelésére és a látogató irányítására, ahogy látod, ez a rendszer is segít profi ligába repíteni webshopod.

2. Termékadatbázis feltöltése

Elérkeztünk a következő sarkalatos ponthoz. Az egyik legnagyobb fejtörést fogja okozni a megfelelő adatbázis kialakítása.

Sok esetben a gyártó, vagy beszállító átadja az adatbázist valamilyen formában, de tapasztalataink alapján ezek 99%-ban nem elégségesek egy sikeres webáruház elindításához.

Kategória fa

Nulladik lépés a kategória fa kialakítása. Mérd fel a tervezett termékköröd, csoportosítsd őket fő- és alkategóriákba a leglényegesebb szempontok szerint. Segítségképpen szemezhetsz a hasonló termékkörrel rendelkező webshopokban, de az fontos, hogy mindenképpen saját magadra szabott kategória fát alkoss, ne másold le konkurensed, csak inspirálódj tőle, különben kényelmetlenül érezhetik magukat vásárlóid benne. Ha ezzel kész vagy, alakítsd ki a kategóriákat webáruházadban és innentől kezdődhet a munka.

Terméknév

Ahhoz, hogy igazán profi legyen az adatbázis, fel kell mérned a meghatározó portálokon (Árukereső.hu, Árgép.hu) alkalmazott neveket és követned kell a metódust, hogy könnyebben rád találjanak, különben meg sem jelensz a találati listában, vagy nagyon hátul leszel.

Ez csak egy apróság, de rengeteget számít majd abban, hogy megtalálnak a vásárlók.

Paraméterek

Ezután jön csak a nehézség, a paraméterek. Egy jól működő webshopban elengedhetetlen, hogy megfelelő minőségű paraméterek legyenek beállítva, legyen szűrési, keresési lehetőség. Olyanokra is gondolnod kell, mint:

  • Márka
  • Terméktípus
  • Méret
  • Tömeg
  • Szín
  • Illat
  • Teljesítmény
  • Szavatosság

Nyilvánvaló, hogy nem minden terméknél releváns az összes paraméter és ezt a termékkörödnek megfelelően tovább is kell bővítened, csak érzékeltetni szeretnénk, hogy bizony a termékadatlap nem csak névből és leírásból áll.

Termékfotók

A megfelelő minőségű termékfotók döntő szerepet játszanak az értékesítésben. Ez az első, amit észrevesznek a látogatók a termékadatlapon. Az első vizuális élményük a képhez köthető, ami alapján azonnal eldöntik, hogy elhagyják az oldalt, vagy megnézik a részleteket.

Ha profi webáruházat szeretnél, minőségi termékfotókat készítsd, vagy készíttess, amik minden marketing csatornában megállják a helyüket és webshopodban is kellőképpen figyelemfelkeltőek lesznek.

Unas webshop termék paraméterek

Termék státusz

Ezen kívül nagyon fontos, hogy feltüntesd a termék státuszát, azaz a raktárkészletet. Nem fontos, hogy pontos darabszámot mutass, de minimum írd ki, hogy az adott termék raktáron van, beszállítónál, vagy egyáltalán nem elérhető sehol. Amellett, hogy ezt jogszabály is előírja, nagy mértékben növeli az elégedettséget azzal, hogy az emiatt érkező panaszokat megelőzöd.

A raktárkészlet mellett érdemes kiemelni a szállítási időt, hogy nagyjából legyen elképzelése a vásárlónak, hogy az adott státuszok mit is jelentenek számára időben.

Leírás

Elérkeztünk a leíráshoz, Unas-ban megadhatsz rövid és hosszú leírást is. Mindkettőt érdemes kitölteni. Mi úgy szoktuk elkészíteni és másoknak is azt javasoljuk, hogy a rövid leírásba kerüljön néhány mondat, ami kedvcsináló és inkább marketing töltetű, majd a hosszú leírásban írhatunk a technikaibb jellegű információkról és a tényleges tulajdonságokról.

Ezen kívül további 3 szöveges tartalmat is megadhatsz Unas webáruházadban, ami a hosszú leíráshoz hasonlóan jelenik meg. Ha a termékkör megkívánja, érdemes ezeket a tereket is kitölteni lényeges információval.

Ilyen lehet például étrend-kiegészítők esetén az általános felhívás, adagolás, míg elektronikai termékek esetén a műszaki leírás, beüzemelési útmutató.

3. Arculat kialakítása

Az egyik legizgalmasabb feladat a vásárlóbarát, figyelemfelkeltő, termékekhez és márkádhoz illő arculat tervezése.

Első lépésként ki kell választanod a legmegfelelőbb sablont, majd indulhat a testreszabása.

Kiemelten fontos, hogy a webshop, vagy márka indentitásához illeszkedő színeket és betűtípusokat válassz, külön kiemeld a CTA gombokat, végig vezesd a látogatót a vásárlói folyamaton a színek, grafikák segítségével.

Nem egyszerű a feladat, de ha jól harmonizáló, webdesign szabályokat követő megoldásokat alkalmazol, vásárlóid meghálálják a befektetett munkát.

A webáruház arculatának kialakítása során minden esetben törekedj az egyszerűségre, gondolj arra, hogy ami neked egyértelmű, olyannak, aki most jár először az áruházban nem biztos!

Olyan bannereket készíts, amelyek informatívak, segítik a döntést, tájékozódást és illenek az arculatba minden tekintetben.

Fontos, hogy a képeket méretezd a képernyőméreteknek megfelelően, hogy a lehető leggyorsabb legyen webáruházad.

A rendelkezésre álló módosítható elemek mellett további lehetőségek is alkalmazhatók, illetve az Unas sablonokban megadott színek helyett is használhatsz mást, ami a logóhoz illeszkedik, viszont ezekhez fejlesztői ismeretek szükségesek, így mindenképpen ajánljuk szakértő bevonását a webshop készítésbe, különben könnyen visszafordíthatatlan károkat okozhatsz. Ezzel kapcsolatban kérj ajánlatot kötelezettség nélkül akár tőlünk is!

Unas webáruház hiba

4. Tartalom készítése

Végül egy, az előzőekhez képest nem kevésbé fontos feladatod maradt, minőségi tartalom készítése a látogatók és ezáltal a keresemőtorok számára is.

Ahhoz, hogy az oldalad minél gyorsabban előkelő helyre kerüljön a találati listákon és a betévedő látogatók elégedetten távozzanak, ügyelned kell a tartalommarketingre. Nagyon fontos, hogy azokra a kulcsszavakra alapozd a szövegírást, amelyeket a kulcsszókutatás alkalmával leginkább relevánsnak találtál az adott termékkel, kategóriával, vagy aloldalakkal kapcsolatban.

Ha már veszed a fáradtságot, hogy szöveget írsz a webáruházadhoz, akkor legyen az minőségi, különben nincs sok értelme. Az egyedi, releváns tartalom az, amit a látogató és a keresőmotorok is értékelnek, átmásolt, gyenge színvonalú szövegek nem sokat érnek.

Nyilván az egyedi tartalom gyártása időigényes, mindenképpen áldoznod kell rá pénzt, vagy időt, esetleg mindkettőt, de ahogy szoktam mondani: nincs ingyen vacsora!

Kiegészítő szövegek

Unas webáruházadban lehetőséged van a kezdőlapra egyedi szöveget és úgynevezett USP-ket (azaz bizalom építő előnyöket) megadni, és ezekkel érdemes is élni!

További a kategóriáid fölött és alatt is adhatsz meg szöveget, illetve a korábban már említett termékleírásokat sem érdemes üresen hagyni.

Ha igazán precíz szeretnél lenni, akkor egyedi, további bizalomépítő, vagy tájékoztató szöveget adhatsz meg az információk, kosár és megrendelés oldalak tetején, illetve alján.

Blog

2021-ben már webáruházaknak is kis túlzással kötelező a témába vágó blogot indítani, különben lemaradnak, és ez rád is igaz!

A blog cikkek támogatják az organikus forgalmad, segítenek a poszt írásban és a hírlevelezésben, illetve nagyszerűen kiegészítik a hirdetéseket is.

Ha profi webshopot akarsz, ahol a vásárlók értékes tartalmat is kapnak és ezáltal visszajárnak, bizony szükséged lesz blog cikkekre, méghozzá minőségi blog cikkekre, nem pedig a konkurenstől lemásolt anyagra!

Zárszó

Reméljük nem tántorított el ez a sok feladat. Legalábbis a célunk nem az volt, hanem, hogy egy átfogó képet kapj a sok csalogató “indítsd el webáruházad 10 perc alatt” marketing szöveg mellett és megértsd, hogy ez nem egyemberes feladat.

Bizonyára most már látod Te is, hogy nem lesz sétagalopp, de megéri a befektetett időt és pénzt, mert így lehet valóban nyereséges webáruházad.

Ha továbbra is belevágnál, de kissé összezavarodtál és úgy látod egyedül kevés vagy hozzá, ez természetes, éppen ezért vagyunk mi! Ha elakadnál, segítségre lenne szükséged, vagy konkrétan szeretnéd, hogy levegyünk minden terhet a válladról, kérj ingyenes konzultációt és megmutatjuk, miért sikeresek a webáruházak, amiket készítünk és menedzselünk!

Hogyan nyissam meg Unas webáruházam?