Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
A Facebook leállás következtében kis túlzással megállt az élet. Hirtelen te sem tudtad mi lesz a hirdetéseiddel? Nem vagy egyedül!
Avagy, hogyan veszíthet egy nagy techóriás 6 óra alatt 7 milliárd dollárt a részvényeiből. Hétfőn volt ugyanis a Facebook történetének egyik legnagyobb leállása, utoljára 2008-ban volt hasonló.
Hétfőn este 6 óra körül a Facebook és minden hozzá köthető szolgáltatás elérhetetlenné vált, így az Instagram, Messenger és a WhatsApp is. Némi pánikhangulat tört ki, és hirtelen senki nem tudta, hogy mihez is kezdhet.
A Google keresésekben is megnőtt a "facebook leállás", "facebook hiba" és a hasonló keresések száma. A szolgáltatások egyébként kicsivel éjfél előtt már vissza is tértek a régi kerékvágásba, így reggelre mindenki megnyugodhatott.
Nem elég a hétfői Facebook leállás, még előtte vasárnap az egyik volt dolgozója olyan dokumentumokat hozott napvilágra, amiket a cég biztosan nem tett volna közkincsé.
A több tízezer oldalnyi titkos dokumentum elviekben azt bizonyítja, hogy a techóriás tisztában van azzal, hogy a fiatalok számára milyen károkat okoznak a platformjaik. (Egyébként, ha érdekel a téma, akkor a Netflix egyik saját gyártású filmje, a The Social Dilemma is részben ezt a kérdést feszegeti.) Ezzel a vasárnapi hírrel sokan szerintem nem találkoztak volna, ha a hétfői leállás nem történik meg, de így persze ez is nagyobb hangsúlyt kapott.
A napokban megnövekedett a gyermekvédők és a közösségi média ellenesek száma. A dolog pikantériája talán az, hogy sokszor ennek mégis a Facebookon adtak hangot…
Az okostelefonok elterjedésével igazából nagyon kicsi választ el attól minket, hogy függővé váljunk. Ha valaki alkohol-, vagy drogfüggő, ott nincs kérdés, de a telefon esetében nagyon pengeélen táncolunk. A mindennapjaink része a telefon, folyamatosan velünk van, még a WC-re is visszük magunkkal, egy percre se hagynánk el. Így aztán elég gyorsan függői leszünk, pedig észre sem vettük.
A fő probléma ugyanakkor nem a hirdetőkkel, vagy a hirdetésekkel van, hanem az átlag felhasználókkal, a filterezett tartalmakkal és a nem létező profilokkal.
A legérintettebb korosztály egyértelműen a fiataloké, akik nem tudják még felmérni a dolgok súlyát, így akár depresszióhoz is vezethet náluk a közösségi média miatti belső frusztrációjuk.
Ezzel a témával már nagyon sok nemzetközi és hazai kutatás is foglalkozott. A másik érintett korosztály pedig az idősek, akik bár koruknál fogva azt gondolhatnánk tudják mit csinálnak, de ez közel sem igaz. Ők idős korukra csöppentek bele az internetes világba, így nem tudják felmérni milyen veszélyek leselkednek rájuk.
Ilyen ez a Facebook esetében is, nem azért használhatjuk ingyen, mert egy nonprofit szervezet szeretné támogatni a virtuális szórakozásunkat és kapcsolatainkat, hanem mert mi magunk vagyunk a termékek. A hirdetők fizetnek majd utánunk is!
A mesterséges intelligencia tényleg mindent tud rólunk. Azt, hogy mikor kelünk-fekszünk, mi az érdeklődési körünk, boldogok vagyunk vagy szomorúak. A Facebooknak egyetlen egy nagyon fontos célja van, hogy minél többen használják aktívan a platformjukat. Megfigyelted, hogy ezekhez milyen változtatásokat vezettek be?
Azért azt már látod, hogy rengeteg mindent tud rólad a Facebook. Pontosan tudja, hogy milyen tartalmat jelenítsen meg neked. Ezáltal azt is le tudja képezni, hogy milyen hirdetésekre reagálnál a legnagyobb valószínűséggel. Sőt, azt is, mikor van a legnagyobb valószínűsége annak, hogy vásárolj.
Én személy szerint imádom a hirdetéseket, nyilván lehet szakmai ártalom is, de rengeteget tanulhatunk belőlük, ráadásul nem csak szakmailag, de emberileg is. Bár pontosan tudom, hogy ez is egyfajta manipuláció, azért mindenkivel megesik, hogy kapva-kapunk az alkalmon és bedőlünk neki.
Ugyanakkor a hirdetések által találhatsz rá olyan szuper termékekre és szolgáltatásokra, amelyek megkönnyítik az életed, esetleg segítenek egy teljes életmódváltásban.
De a kép nem ilyen egyszerű, nincs fekete és fehér, a hirdetések nem jók, vagy nem rosszak, a hirdetések velünk vannak a maguk előnyeivel és hátrányaival együtt. Ezért mindenkinek javasoljuk, hogy hozza ki belőle a lehető legtöbbet, akármelyik oldalról is nézzük.
Akár tetszik a Facebook értékrendje, akár nem, hirdetőként együtt kell élned vele. De mi van akkor, ha ez a leállás 1 hétig tart, vagy 1 hónapig? Belegondoltál már, hogy a Facebook akár már holnap meg is szűnhet?
Igen, ez mindig benne van a pakliban. Nem szolgáltathatod ki magad így egy cégnek. Ezért is tartjuk fontosnak, hogy ne csak egyetlen platformon hirdess, ne egytől függjön a sikered! Mindig több lábon állj, használj ki minden marketing csatornát.
Itt az ideje belevetned magad a videózás világába és indítsd el TikTok hirdetéseid! Ne várj a tökéletesre, senki sem úgy kezdte, hogy profi volt a videózásban, idővel belejössz és a legfontosabb a tartalom, amit adsz, nem pedig a külcsín.
Te is rákerestél a Google-ben a Facebook leállásra? Más is ugyanezt teszi a termékeiddel! Ha nem vagy jelen a keresési hirdetések piacán, elveszíted vásárlóid jelentős részét. Kezdd el még ma és alkalmazd trükkjeinket a sikeres Google Ads kampányokhoz!
Minden fent felsorolt platform bizonytalan, sosem tudhatod mikor állnak le ideiglenesen vagy véglegesen. De van egy marketing csatorna, ami csak a tiéd, ez pedig az email marketing. A feliratkozóid a szervereden vannak, a felhőben, a hírlevélküldő szolgáltatónál, a webshopodban. Több helyen tárolod őket.
Ha az egyikkel probléma lenne, a másikról gond nélkül használhatod, hidd el, megéri energiát áldozni rá!