Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Rengeteg tényezőn múlik a sikeres webshop és ha már csak egy is félremegy ezek közül, lehet hogy minden odaveszett. Mit tehetsz a sikerért? Első sorban légy kitartó, és következetes, na meg persze türelmes!
Ha anélkül kezdtél el vállalkozni, hogy nem néztél utána annak, hogy van-e piaca az adott terméknek, akkor belefuthatsz az egyik legnagyobb hibába, hogy nem keresik a terméked. Ahhoz, hogy ezt megelőzd, végezhetsz piackutatást még mielőtt nagy forrásokat invesztálnál a dologba. Nem kell nagy dologra gondolni, nem kell mindjárt egy piackutató céget keresned és reprezentatív kutatást végezned.
Ha szeretnél átfogó képet kapni a webáruház indításról, korábbi cikkünkben megnézheted!
Nézzük mivel indulhatsz el a piackutatás útján!
Használhatod a Google kulcsszótervezőjét, vagy az Ubersuggest-et is, itt tájékozódhatsz arról, hogy mekkora keresési volumen várható az adott termékekre. Plusz javaslatokat is találsz majd, hogy esetleg milyen formában keresnek rá az emberek az adott termékre. Itt akár még a kínálat bővítésén is elgondolkozhatsz. Egy átfogó leírást készítettünk a Google Ads kulcsszókutatás menetéről, amely nagy segítséged lehet az indulásnál.
Google Trends, vagy akár a KSH, vagy bármilyen egyéb kutatás is a segítségedre lehet, attól függően mi az adott termék.
Megpróbálhatod előre vetíteni velük, hogy mekkora a potenciális érdeklődőidnek a száma. A Google Trends-ben például arra is találsz egy listát, hogy milyen felkapott kulcsszavak voltak előző években. Érdemes lehet ezeket is megnézni, hátha hasznodra lesz a későbbiekben. De például megye szerinti bontást is találsz, hogy hol nagyobb az érdeklődés a termékkör iránt.
A te eszközöd a Similarweb lesz a konkurenciaelemzés során, hihetetlenül hasznos eszköz! Olyan adatokat tudhatsz meg a konkurens cégekről, amikhez máshogy nem tudnál hozzájutni. Csak nagyobb oldalakról érhető el adat, viszont biztosan van a Te iparágadban is "nagyágyú", érdemes utánanézni, hogy az ő vásárlóik, hogyan viselkednek, de ne feledd, ne a multikat másold, kisebb vállalkozásként ez nem jó irány, de fontos elemezni őket is!
Honnan ékeznek, hol hagyják el az oldalt? Mit mondhat ez neked? Ha például sokan érkeznek az árukeresőről, de neked még nem fordult meg a fejedben ez a platform, akkor itt az ideje elkezdeni nyitni ebbe az irányba. Sokan érkeznek Google keresésből?
El kell kezdeni erősíteni azt a vonalat és megnézni, hogy fizetett és organikus részről is rendben vagyunk-e.
Ezalatt pedig annyit értek, hogy ne csapongj! Ha van egy jó ötleted, akkor azt vidd végig, ne akarj mindenbe belevágni egyszerre. Légy jó, légy kiemelkedő egy valamiben! Ha az a piacnak egy nagyon pici szegmense, az se gond, fókuszálj arra!
Felesleges belistáznod több ezer-tízezer-százezer terméket, ha aztán csak 200 olyan, amiből eladást is generálsz. Elég azzal a 200 jól menő termékkel, de akár egyetlen kulcstermékkel is foglalkozni, tegyük azt fókuszba, hogy ne vesszenek el a rengetegben! Verd ki a fejedből, hogy a sikeres webshop kulcsa az óriási termékszám!
Nagyon fontos, hogy legyen meg egy előre meghatározott cél és az elérésének a módja a fejedben. Nem baj, ha ez csak kezdetleges, vagy nem teljesen kiforrt.
Az a fontos, hogy tudd követni éppen, hol állsz a megvalósításban, és hova szeretnél eljutni. Ne csak egy célod legyen, gondolkozz rövid, közép és hosszú távon is!
Mivel mi minden napunkat ezzel töltjük, nem is mondhatunk mást, mint azt, hogy elengedhetetlen, az e-kereskedelem fő mozgatórugója, a sikeres webshop elixírje! Nagyon nagy luxus kihagyni ezt a lehetőséget.
Persze-persze kivételek vannak, de a nagy többség nem olyan szerencsés, hogy nagyobb erőfeszítés nélkül is menjen a bolt. A kezdő lépés, hogy válassz egy jó marketingest! Korábban már írtunk arról cikket, hogy mire figyelj, ha marketingest keresel.Ha pedig magad szeretnéd csinálni, olvasd el a leghasznosabb Facebook hirdetés tippeket és a sikeres Google Ads hirdetések titkát.
Jó pár Facebook és Google Ads fiókkal a hátunk mögött állíthatjuk, hogy, ha van egy jó termék, koncepció és némi tenni akarás a webshop mögött, gyenge marketinggel is "csodát lehet művelni". Jó marketinggel pedig a csillagos ég a határ.
Ha az első két dolog hiányzik, vagy nincs megfelelően felépítve, akkor viszont sok esetben jó marketinggel sem lehet megváltani a világot. Ilyen esetekben is tudunk együtt gondolkozni és támpontot adni, aktív stratégiai tanácsadást is nyújthatunk számodra, de ne feledd, ehhez te is kellesz, nem csinálhatunk meg mindent helyetted, hiszen nincs ingyen vacsora!