Webmaister.hu

Ajánlatkérés

Webmaister.hu
  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog

Ajánlatkérés

  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Ne a nagy multikat vedd alapul stratégiaalkotás során

Ne a nagy multikat vedd alapul stratégiaalkotás során

Bezzeg a nagyok, ők is ezt csinálják, akkor mi miért ne? Talán felmerült már benned is a kérdés stratégiaalkotás során, hiszen ott elég jó szakmai csapat áll a dolgok mögött, de elmondjuk miért nem a legjobb stratégia, ha azt szeretnéd másolni, amit ők csinálnak.

Jan 15
2022
09:00
Ádám
Ádám
2022.01.15 09:00
Webshop
Marketing
Stratégia
Szűrés törlése
Jan 15
2022
09:00

Stratégiaalkotás a gyakorlatban

A költségkeret

Az első és talán legnagyobb különbség közted és egy multi között az a pénz. Nagy multik, nagy márkák elképesztő összegeket tudnak elkölteni marketingre, aminek sokszor kis mértékben nem is lenne értelme.

Általában ilyen közegben 1 évre előre meghatározzák, hogy mikor milyen promóciók és mekkora költéssel fognak majd futni, egyes kampányokat még nagyobb időszakokra határoznak meg. Míg mondjuk Te havi pár százezer forintos költségkeretben gondolkozol, addig a "nagyok" ezt az összeget kevesebb, mint 1 nap alatt elköltik marketingre sok esetben. Így az eddig tervezett márkaépítés máris más értelmet nyer számodra.

A stratégiaalkotás nem a márkával kezdődik

Míg a nagy versenytársak már rendelkeznek egy hatalmas versenyelőnnyel, egy stabil márkanévvel, ez neked induló kis vállalkozásként aligha lesz meg. Természetes, ha ők meghirdetnek egy akciót, arra sokkal többen fognak ugrani.

Érdemes tudatosan építeni a márkád, de semmiképp se várd azt, hogy ez könnyű és gyors folyamat lesz.

A nagy multik már eleve hatalmas háttértőkével rendelkeznek, amikor betörnek egy új ország piacára, így nyilván könnyebb dolguk van kvázi végtelennek tűnő büdzséből.

Márkaépítés

Mi a jó stratégiaalkotás számomra?

Ahhoz, hogy a stratégiaalkotás sikeres legyen, 4 fő szempontot kell elsősorban figyelembe venned.

1. Nézd meg, hogy mások mit alkalmaznak a KKV szektorban

Ez egy könnyebb feladat lesz, mint egy milliárdos multi marketing stratégiáját elemezni. Ráadásul könnyebb is lesz adaptálni, rengeteg ötletet adhat. Az is lehet, hogy találkozol majd elrettentő példákkal is, ezek olykor még hasznosabbak, mint a pozitív példák.

Azt tudnod kell, hogy nem fog minden próbálkozás átütő sikert aratni. Nem garancia, hogy ami működik egy másik hasonló méretű cégben, az nálad is fog, ezért fontos, hogy folyamatosan tesztelj.

2. Elemezd a közvetlen konkurensek hirdetéseit

Egy egyszerű Google keresést futtatva is láthatod ki-milyen hirdetést indít, ezekből is tudsz ötletelni. Facebook-on pedig még egyszerűbb a dolgod, hiszen a Facebook Hirdetéstárban bárkire rá tudsz keresni, hogy milyen hirdetései futnak, vagy milyen kreatívot használ.

Ne feledd, itt is érvényes az általános igazság: nem biztos, hogy nálad is beválik! Ezek az elemzések a stratégiaalkotás fontos részei, hogy megértsd a piacod. De nem az a feladatod, hogy teljes egészében lemásolj valakit, az sosem működött még a történelem során.

3. Emeld ki a saját előnyeidet

Próbálj meg kitűnni a saját előnyeiddel, nézd meg mire ad megoldást a Te terméked vagy szolgáltatásod? Kicsit gondold át a vevő szempontjából, hogy mik lehetnek fontosak nekik. Tarthatsz „mini piackutatást” is az ismerőseid, rokonaid körében, hogy ők például hogy vélekednek.

Ha igazán biztosra mennél, akkor kínálj olyan plusz szolgáltatást, ami neked csak kis erőfeszítés, de egy multi, vagy a közvetlen konkurensed nem engedheti meg magának, vagy épp lusta megtenni. Ezzel máris versenyelőnyt szerezhetsz magadnak! Nézd cikkünkben meg, hogy még mi másban rejlik a versenyelőny.

4. Kutatómunka

A stratégiaalkotás legfontosabb része a kutatómunka, amit valójában most is csinálsz, hiszen olvasod ezt a cikket. Ne állj itt meg, menj a beszállítókhoz, szolgáltatókhoz, akikkel dolgozol és tudd meg, hogy milyen újításokat terveznek. Ne a hírekből tájékozódj ezekről az újdonságokról, hanem közvetlenül a szolgáltatóktól, így a versenytársaid előtt lehetsz mindig egy lépéssel.

A kutatómunkához hozzátartozik a kulcsszókutatás és trendelemzés is. Tudd meg, hogy mekkora a célközönséged, mire van igényük és milyen a szezonalitás.

Stratégia, tervek, célok

A stratégiaalkotás lényege, hogy már az elején tudatosan építs, legyenek konkrét elképzeléseid arról, hogy milyen mérföldköveket szeretnél elérni 1 hét múlva, 1 hónap múlva, fél év múlva, 1 év múlva, 5 év múlva és 10 év múlva.

Ha nincs meg a megfelelő szakmai tudásod, akár a weboldal vagy a webshop létrehozásához, illetve az online marketinghez, akkor ne kezdj bele egyedül, hiszen ezt később adott esetben lehet költségesebb lesz helyrehozni, mintha az elejétől fogva hozzáértő kezekben lenne a céged. Keress fel inkább időben szakembereket és spórolj az időddel az igazán fontos dolgokra!

Miért érdemes ingyenes ajánlatot kérned?

Webmaist előny:Teljesen ingyenes, nem terhel kötelezettség
Webmaist előny:Ha nem fogunk együtt dolgozni, akkor is tanulhatsz belőle
Webmaist előny:Ismerjük a problémáid, így hamar közös nevezőre jutunk
Webmaist előny:Nem sértődünk meg, ha versenyezteted az ajánlataidat

Ajánlatkérő űrlap

Vissza
Webmaister online jelenlét

Online jelenlét A-tól Z-ig

Webáruház tulajdonosként pontosan tudjuk, hogy milyen szempontoknak szeretnénk, ha megfelelne webáruházunk. Éppen ezért vállalkozásunk fő profilja a teljeskörű szolgáltatás, egészen a webáruház elkészítésétől a tartalommarketingen és hírlevelezésen át az online marketing kampánykezelésig.

Webmaister hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre

Webmaister telefon Telefon: +36-30/913-5283

Webmaister email Email: hello@webmaister.hu

Webmaister közösségi média Kövess minket: Webmaister Facebook Webmaister Instagram Webmaister LinkedIn Webmaister TikTok

Hivatalos Google partnerek vagyunk

Webmaister Kft. - Hivatalos Google Partner

Hivatalos Unas partnerek vagyunk

Unas partner

További partnereink

Cookiebot
Cookiebot hivatalos partner
Usercentrics
Optimonk
SalesAutopilot
Billingo
TrustIndex
CWEB
Utánvét Ellenőr
Canva
FogyasztóBarát
  • Kezdőlap
  • Ajánlatkérés
  • Marketing mindenkinek
  • Karrier
  • Blog
  • Adatkezelés
  • ÁSZF
  • Kapcsolat

Copyright © 2025 Webmaister.hu - Webmaister Kft. Minden jog fenntartva!

  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhetsz, amivel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.