fbpx
agsdix-null
Megjelent: 2021. május 8.
agsdix-null
Szerző: Beri
agsdix-null
Olvasási idő: 6 perc

Hogyan nyomd le a konkurenciát, avagy miben rejlik a versenyelőny?

Ha erre a kérdésre lenne egy olyan válasz, amitől egy szempillantás alatt megváltozik minden, bizonyára már mindenki ezt használná és tulajdonképpen nem létezne versenyelőny. Sajnos nincsenek egzakt szabályok, viszont összeszedtük Neked 5+1 pontba azokat a dolgokat, amiktől egész biztosan jobb lehetsz versenytársaidnál!

Figyeld a versenytársaid!

1. Figyeld a konkurenciád

Nagyon slamposnak hangozhat, de fontos, hogy tudd ők mit csinálnak. Ne azért figyeld, mert ők esetleg jobban csinálják, mint Te, de persze ez sem kizárt. Mindenképp légy naprakész, hogy hol helyezkedsz el a piacon, milyenek az áraid, másoknál milyen akciók vannak, milyen marketing eszközöket használnak, vannak-e egyedi termékajánlóik és még sok más hasonló szempontot figyelembe vehetsz ilyenkor.

Az internet világában már nem engedheted meg magadnak, hogy ugyanazt a terméket indokolatlanul drágábban add a versenytársaidnál, hiszen akkor miért ne venné meg a vevő náluk inkább?

Szó sincs arról, hogy menj bele az árversenybe, de mindenképpen tudnod kell az aktuális árakat!

Ezért van szükséged egy olyan versenyelőnyre, amiért hajlandóak többet költeni a termékedre a vásárlók. Adsz plusz garanciát a termékhez? Ingyenes beüzemelést vállaltok? Az előírt 14 napos visszaküldési lehetőség helyett többet biztosítasz? Ezek mind kiemelendő előnyök, a helyes alkalmazásukról egy külön bejegyzésben fogunk írni.

A lényeg tehát, hogy mindig légy résen!

2. Becsüld meg a vásárlóid

Sokszor az a tapasztalat, hogy az új vevők megszerzésére sokkal nagyobb fókusz kerül. Ez egyrészről érthető, hiszen csak úgy tudsz növekedni, ha egyre több, és több vásárlót tudsz behúzni.

Érdemes a meglévő vásárlóiddal is törődnöd, hiszen annak még mindig megfizetethetetlen az értéke, ha ők viszik tovább a jó híred, illetve visszatérő vásárlókká válnak. Gondold át, hogyan tudnád még elégedettebbé tenni a vásárlóid és ösztönözd rá őket, hogy ezt osszák is meg.

Tényleg nem kell nagy dolgokra gondolni, sokszor a csomagba rejtett kis köszönőkártya egy kis csomag meglepetéssel is fel tudja dobni az ember napját. Emellett érdemes követő emailekkel emlékeztetni a vásárlókat, alkalomadtán pedig egy kuponnal meghálálni hűségüket.

Becsüld meg vásárlóid és szerezz versenyelőnyt vele!

3. Tedd személyesebbé az egészet, építsd a bizalmat

Borzasztó nagy ütőkártya lehet, ha ismerik a sztoridat, azonosulni tudnak vele. Sok kezdő webshopnál a tulajdonosok igyekeznek a háttérben maradni, viszont ha mered vállalni magad személyesen és a történeted is elmeséled, sokkal hamarabb kialakul a bizalom a látogatók körében és ez bizony óriási versenyelőny lesz!

Tehát légy teljes személyében a webshopod mellett, szólítsd meg a vásárlóid.

Nagyon sok döntésünk emocionális, így ha szimpatikus valakinek a sztorid, egész biztos, hogy Téged fog majd választani egy személytelen webáruház helyett. Építs akár közösséget, ahol a vásárolt termékekről kérdezhetnek/válaszolhatnak a vevőid. Láthatod ezáltal azt is, hogy milyen problémák merülnek fel esetlegesen.

Ha pedig már van egy közösség, ne felejtsd majd el az interakciót fenntartani és nekik külön ajánlatokat is adni.

4. Adj többet

Mindig jó érzés olyan helyen vásárolni, ahol megkérdezem utána magamtól, hogy “és én eddig miért nem tudtam erről a helyről?!”. A legpozitívabb kérdés, ami azután felmerülhet, hogy valahol ott hagytam egy kisebb vagyont. Hiszen ilyenkor többet kaptam a pénzemért, mint, amit vártam.

Ezek olyan apróságok, amikkel sokkal inkább eltérsz a konkurenciától, mint pl. van megfelelő termékleírás, jól felépített hűségpont rendszer, átlátható és kedvező fizetési és szállítási módok, segítőkész ügyfélszolgálat, esetleg telefonos utánkövetés.

Tehát hajrá! Igenis sok múlik ezeken az apróságokon!

5. Használj ki minden lehetőséget az online térben

Nem engedheted meg magadnak, hogy nem küldesz hírleveleket, ha feliratkoztattad oda az embereket. Ők értékes tartalmat várnak tőled, kutya kötelességed bizonyos időközönként levelet küldened.

Nem hagyhatod ki sem a Google Ads, sem pedig a Facebook hirdetéseket, hiszen, ha a konkurencia ott van és te pedig nem, akkor gyorsan eléd fognak kerülni.

Ne csak a marketingben, hanem a webshop terén is használd ki a lehetőségeket, alkalmazz upsell ajánlatokat, követőleveleket, felugróablakokat (persze érdemes megtalálni a tökéletes egyensúlyt és nem szabad átesni a ló túloldalára).

Ha maximálisan kihasználod a rendelkezésre álló online marketing csatornákat, az már részben versenyelőny a konkurenciával szemben!

+1 Ne a marketingesen akarj a legtöbbet spórolni

Annyiszor belefutunk olyan ügyfelekbe, akik már teljesen elvesztették a reményt, hogy ez valaha sikerülhet. Ne bízd meg Pistát a szomszédból, csak azért mert van egy 2 napos tanfolyamon szerzett oklevele, hogy ő PPC szakember, meg hát egyébként is 1 tálca sört kér csak havonta.

Már az elején bízz meg egy profi csapatot, így hamarabb elérheted a kitűzött célokat és lenyomhatod a konkurenciát! Ez eleinte költséges befektetés, de a tudást és a tapasztalatot nem adják ingyen, viszont nagyon körültekintően kell eljárnod, mert rengeteg visszaélés manapság! Érdemes felmérni, hogy az igényeidnek melyik ügynökség a leginkább megfelelő, kérj ajánlatot és utána mérlegelj, de ne az ár legyen a fő meghatározó tényező, mert a végén sokkal többel kötheted be.

Ahogy szoktam mondani, nincs ingyen vacsora. De hidd el, hosszútávon ezzel a döntéssel fogsz a legtöbb pénzt megspórolni.

Ne a marketingesen spórolj, nem ebben rejlik a versenyelőny!