Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Jól futnak a Google hirdetések, de valamiért a Facebook gyenge? Facebook hirdetés tippek, hogy ne legyenek sikertelen hirdetéseid. Ha pedig gyengélkednek a Google hirdetéseid is, nézd meg a sikeres Google Ads hirdetések titkát!
Sokszor érkeznek új ügyfelek úgy, hogy azt tapasztaljuk az Ads kampányok szép megtérüléssel futnak, de a Facebook ezzel szemben alig-alig hoz konverziót, egyes esetekben egyenesen veszteséges. Ezeknél az ügyfeleknél sok esetben nem a termékkörrel van probléma, hanem egyszerűen a kampánybeállításokkal. Na, de mi lehet a gond?
Nagy vonalakban pocsék kampányok vannak a fiókban, melyekre túl sok időt és energiát nem fordítottak. Az optimalizáláson is elcsúszhat a probléma, vagy csak szimplán a célközönség kifáradásán is bukhat a dolog. Előfordulhat mindkét probléma együttes fennállása is. De nézzük mi az, amivel nem lőhetsz mellé.
Fontos tudnod, hogy ez egy általánosan bevált felépítés, ami szélsőséges piacon vagy iparágakban nem feltétlenül működik. Ha ilyenben vagy érintett, mindenképpen keress inkább profi marketing szakembert!
Sokan elfelejtik, de a fentebb említett célközönség kifáradásának az egyik gyakori oka lehet, ha nem futtatunk forgalmi céllal kampányt. Sok ügynökség, vagy marketinges azért nem szeret ezzel a típusú kampánnyal foglalkozni, mert viszonylag kicsi a valószínűsége annak, hogy ebből a kampányból majd megtérülő konverzióid legyenek. De akkor mi értelme az egésznek?!
Az, hogy folyamatosan eljuss új emberekhez, ezzel frissítve a remarketing listádat. Lehet, hogy nem az első hirdetésre fog majd ugrani, de később visszacélozva már sikerrel járhatsz. Nagyon fontos tehát, hogy fektess be a célközönségedbe!
Ne vidd túlzásba, hiszen, ha több kampánnyal is ugyanazt a célközönséget célzod, akkor előfordulhat, hogy a kampányaid egymásra licitálnak, ezáltal a kampányok teljesítményét rontva és növelve a költségeket.
A csapaton belül általános megegyezés, hogy lehetőség szerint kettőt is indítunk ebből a kampánytípusból. Az egyiket legkisebb költséggel, ahol az a cél, hogy viszonylag olcsón, minél több személynél jelenjek meg, illetve itt már természetesen cél a minél több konverzió elérése is. Hosszú távon ezek a kampányok képesek úgy „felszívni magukat”, hogy ezekből lesz a legjobban hozó kampányok egyike.
Másrészt pedig érdemes licitplafonnal is elindítani egy konverziós kampányt, ahol szigorúbb keretek között, nagy megtérülésre számíthatsz. Ebben az esetben nem szoktuk a költségkeretet lefogni, hiszen a licitplafon miatti korlát eleve nem fogja engedni, hogy irreálisan sok összeget költsön a kampány.
Bár ez a kampány gyakran vegyes érzelmeket szül és Facebook hirdetés tippek között sem szokták gyakorta emlegetni, sok esetben lehet hasznos. Egy induló webáruház esetén például ez az egyik legegyszerűbb módja a követőszerzésnek.
A követőszám egyszeri növelésére egyébként jó megoldás lehet egy nyereményjáték is, de természetesen azzal nem lehet folyamatosan új követőket hozni az oldalra. Ennél a kampánynál egyébként egyáltalán nem cél a vásárlás növelése, hiszen itt követőket "vásárolunk". Régebben egész olcsón, akár 10 Ft-os egységköltség alatt lehetett követőket szerezni, mára azonban már ennél jóval drágább, nagyjából 30 Ft-tól felfelé, amit a termékkör természetesen nagyban befolyásol.
Sok fiókban látjuk, hogy még ha jó elgondolás mentén is lettek kialakítva a kampányok, azt utána teljesen magára hagyták. Így aztán a régen jól hozó hirdetésekből mára pénztemető válhat. Mit lehet tenni ez ellen?
Nem kell nagy dolgokra gondolni. Elég csak a költségeket néha finomhangolni, a célközönséget bővíteni, vagy szűkíteni. A demográfiai adatokat finomhangolni és ezek mentén módosítani a hirdetést.
Ha nem katalógusos a kreatív tartalmad, akkor időközönként érdemes ránézned a hirdetésre, hogy nem fáradt-e ki a kreatív tartalom. Ez több mindentől is lehet. Sokszor jutottál már el a célközönséged tagjaihoz, túl sok a szöveg, vagy túl régóta használod ugyanazt a kreatívot, esetleg túl átlagos a konkurensek között.
Szakértők szerint érdemes havonta cserélni a kreatívokat. Mi ezeket fenntartással kezeljük és a kiemelkedően teljesítőket nem cseréljük indokolatlanul. Ha egy általános kampányt futtatsz, akkor lehet elég havonta egy kis frissítés, ha viszont egy időben elnyújtott akciót futtatsz, ami több héten át tart, akkor érdemes lehet hetente vagy még rövidebb időközönként is új kreatívot készítened.
A legfontosabb Facebook hirdetés tippek között talán a kreatívok készítése, illetve cseréje az, amit a leginkább elhanyagolnak, így ezzel kiemelkedhetsz a szürkeségből, ha kellő figyelmet fordítasz rá.