Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Sok webshop életében ez a legfontosabb időszak és nagy hangsúlyt fektetnek a karácsonyi kampányok minőségére. Nézzük mire kell figyelned!
A megfelelő marketingstratégia most elengedhetetlen lesz számodra. Fontos, hogy ismerd a vásárlóid, és tervezd meg pontosan mikor, milyen hirdetéseket, akciókat fogsz csinálni. Ne hagyj semmit az utolsó pillanatra, legyen elég idő a megvalósításra. Készülj fel megfelelő kapacitással és termékkel erre az időszakra. Ezek egy részét valószínűleg már későn olvasod, ilyen a termékellátás is, de egy dolgot ne felejts, ami a karácsonyi kampányok legfontosabb fegyvere: kommunikáció!
Ha egy akciót meghirdetsz egy hétre, utána ne told ki utána még pár napig, mert az jól teljesített. Ezzel egyrészt nem leszel hiteles, másrészt a későbbiekben se fognak komolyan venni, ha meglátják a visszaszámlálót az akciós hirdetésedben. Tehát akciót soha ne hosszabbíts meg és ez nem csak a karácsonyi időszakra vonatkozik!
A karácsony előtti szállítás pontos időpontját már akár 2 héttel korábban elkezdheted kommunikálni, hogy biztosak legyenek benne, még megkaphatják a leadott rendelést. Itt is fontos a következetesség, hiszen, ha mégsem tudod tartani az előre beharangozott szállítási időt, az nagyon visszaüthet, inkább egy nappal korábban zárd le a garantált szállítást, mert a negatív élmény sokkal rosszabb lesz, ha mégsem sikerül a kézbesítés az ünnepek előtt, nem beszélve az ilyenkor felmerülő rengeteg át nem vett csomaggal.
Ne ess abba a hibába, hogy már karácsony előtt 2 héttel eladtad az összes népszerű terméked, próbálj meg időben tervezni, leadni a beszállítódnál a rendelést, hogy minden gördülékenyen tudjon menni. Akár már hónapokkal előre elintézheted a beszerzést, ha a termékköröd engedi.
Ha már kapacitásnál tartunk, ez nem csak a termékekre vonatkozik, hanem a cégedre is! Nehogy azért ne szállítsatok ki időben egy csomagot, mert nem tudjátok a csomagolást naprakészen végezni, gondoskodj előre a megfelelő munkaerőről ebben az időszakban.
Mivel ilyenkor a futárszolgálatok is túl vannak terhelve, felajánlhatod a webáruházad vásárlói számára, hogy a városodon belül leadott rendeléseket ingyen kiszállítjátok saját járművekkel, ezzel valamelyest terhmentesíted a futárszolgálatot, kevesebb lesz a költséged és a vevőid is elégedettek lesznek, hiszen akár az adott napon kiszállíthatod a rendelésüket. Ebben a szituációban mindenki csak nyerhet.
Mivel mindenki, tényleg mindenki a karácsonyi akciókat hirdeti jobbnál-jobb ajánlatokkal többek között a Facebook és Google, na meg a Tiktok felületén is, így érdemes neked is kitalálni valamit erre az időszakra, ha nem akarsz kimaradni.
2021-ben már nem tudsz impulzív vásárlást eredményezni egy 5%-os akcióval, ezért kreatívabbnak kell lenned, sokszor egy egyszerű mennyiségi kedvezmény, amikor ingyen termék jár több vásárlása esetén, vagy ingyenes szállítás már sokkal hatékonyabb tud lenni, mint egy százalékos akció. Tervezd meg, hogy mi az, ami beleférhet, mi érdekelheti az embereket.
Az emberek létezésükből adódóan jobban szeretik az ingyenes dolgokat, mint az akciósakat, ezért legtöbb esetben 20% akció helyett egy 4-et fizetsz 5-öt vihetsz hirdetés sokkal eredményesebb lesz. De mielőtt fejvesztve alkalmaznád, érdemes tesztelni a karácsonyi kampányok előtt és a konveriómérés eredményeit felhasználva dönteni, hogy az ünnepi hajrában mit fogsz alkalmazni.
Amennyiben a fentieket megfogadod és megpróbálod átültetni a saját cégedre, akkor már a sikeres webshophoz vezető úton jársz!
Nulladik lépésként lehet nem mondtuk még, de kommunikálj! Add meg a következő szállítás időpontját az ünnepek után, ez nagyon fontos, rengetegen kezdenek vásárolni a két ünnep között is. Persze, ezután szusszanj egyet, majd irány az év végi „nagy leltár”… Ez alatt most nem a logisztikai feladatokat értjük, hanem a tervezést és számvetést.
Amikor a két ünnep között kicsit van időd a cégeden dolgozni, ahelyett, hogy benne dolgoznál, akkor jöhet az eredmények összevetése.
Alkosd meg a 2022-es terveidet, hozd létre a jövő évi marketing stratégiát! Álmai mindenkinek vannak, de neked felelős cégvezetőként céljaid legyenek, amelyeket a megfelelő stratégiával meg is fogsz valósítani!
Ha úgy gondolod rád férne egy kis segítség, túl sok számodra ez a tervezés, de mindenképpen változtatnál a jelenlegi helyzeteden, kérj ingyenes konzultációt és megnézzük együtt hogyan tudjuk még sikeresebbé tenni cégedet!