Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Már lassan nem lesz választási lehetőség Performance Max kampány vagy Shopping kampány között, ezért elhozzuk a gyakran ismételt kérdéseket. Korábban már írtunk a Performance Max béta verziójáról, olvasd el az akkor született első benyomásainkat!
Képes keresési kampányokat megjeleníteni, shopping és display hirdetéseket, valamint discovery és videós hirdetéseket is. Tehát tényleg egy átfogó, mindenre is kiterjedő kampánytípus.
Már megjelentek a fiókokban a 1 click upgrade lehetőségek, azonban én azt javasolnám, ha eddig nem tettétek, akkor itt az utolsó pillanatban már kár kapkodni és én megvárnám, amíg a Shopping magától átáll Performance Max kampányra. Lehet, hogy vannak, akik más véleményen vannak, tehát ez nem egy kőbevésett aranyszabály, de nálunk csapaton belül ez vált be. Szerintem azért nem érdemes már ilyenkor kapkodni ezzel, mert egyrészt így is "el vagy késve", másrészt pedig semmivel nem leszel hátrébb, ha kivárod ezt a pár hetet most már.
Bár én személy szerint nem próbáltam, csak webshopok esetében a Performance Max kampányt. Viszont mivel ez alapvetően az Intelligens Shopping típusú kampánynak az utódja, nem érdemes szerintem offline értékesítés, vagy szolgáltatás népszerűsítéséhez használni.
Én is találkoztam rendkívül pozitív véleményekkel, de ez még a kampánytípus indulásakor voltak, amikor lényegesen kevesebben voltunk, akik kipróbálták. Így sokkal egyszerűbb is volt érvényesülni vele.
A kampány működési mechanizmusát figyelembe véve azonban nem szerencsés használnod, erre vannak más szuper lehetőségek, mint például a Smart kampány.
Arról is megoszlanak a vélemények, hogy érdemes-e lebontani több kisebb kampányra. Ha van hozzá megfelelő mennyiségű termék minden kampányra, akkor ez a megoldás is működőképes lehet, de kis termékszámnál érdemes csak egy kampányt futtatni.
Ha a beállításaid rendben vannak, akkor az lehet a “probléma”, hogy későn próbáltad ki a kampányt. Mi is, aki már az elején átváltott a legtöbb fiókban az első hónapokban soha nem látott eredményeket láttunk. Akár 10-20 Ft körüli CPC (kattintásonkénti költség), és elképesztő konverziós arány.
De akkor mi történt? Ugyanaz, mint, ami már nagyon sokszor, egyszerűen változott a kereslet-kínálat. Egyre többen használták, így egyre többen licitáltunk ugyanazokért a helyekért, így egész egyszerűen szépen lassan drágult minden.
Mostanra körülbelül az Intelligens Shoppinggal megegyező a Performance Max kampány teljesítménye, de még mindig kicsit jobb annál. Szóval nincs semmi gond feltételezhetően, ha mégsem látnál az első tapasztalatok alapján alkotott véleményekhez hasonló kiugróan jó eredményeket.
Ezt sajnos nem látod, de ha látnád se lenne befolyásod rá. Igazából ez egy majdhogynem teljesen automatikus rendszer, ha fogalmazhatunk így. Nincs sok ráhatásunk a kampány működésére, illetve arra sem, hogy milyen hirdetéstípusokat részesít a rendszer előnyben.
Persze, lehet következtetni, és azt azért láthatjuk, hogy a költségkeret legnagyobb részét még mindig a Shopping teszi ki, de ezen kívül nem nagyon látunk semmi más infót, illetve ajánlatkorrekciókkal sem tudunk beavatkozni. Viszont ezért fontos számodra a konverziómérés, hogy az alapján tudj dönteni a kampány típus átalakításáról vagy akár teljes lecseréléséről.
Kiskapu egyelőre van, de, hogy meddig lesz nyitva, azt nem tudjuk. Egyrészről még nem álltak át az Intelligens Shopping kampányok Performance Maxá. A normál shopping ugyanúgy elérhető lesz a későbbiekben is. Nem tudjuk, hogy ennek a teljesítménye javulni fog-e, az intelligens eltűnésével.
A másik "kiskapu", hogy jelenleg a Performance Max kampányt létre tudod hozni úgy is, ha nem adsz meg képeket, videót és leírást sem. Ez pedig azt jelenti, hogy a shopping részét használod csak, ergo hiába Performance Max kampány, egy az egyben olyan, mint egy sima intelligens shopping, ha szeretnéd. Az viszont biztos, hogy ezt a Google-nél is már tudják, szóval várhatóan ez a kiskapu már nem sokáig lesz elérhető, illetve az algoritmus valószínűleg negatívan fogja értékelni, ha kihagyod ezeket a lépéseket.
Ezeken kívül számos apró trükkel teheted még ennél is eredményesebbé Google hirdetéseidet.