fbpx

Scarcity marketing

Ismerős, amikor egy-egy népszerűbb termék már azelőtt elfogyna, hogy rendelni tudnál belőle? Ez a scarcity marketing!

agsdix-null
Megjelent: 2022. 12. 10.
agsdix-null

Szerző: Beri

agsdix-null
Olvasási idő: 3 perc
Félsz attól, hogy lemaradsz? Ez a scarcity marketing!

Mi az a scarcity marketing?

A scarcity marketing egy olyan stratégia, amikor tulajdonképpen azt használják ki a gyártók, hogy a vásárló nem szeretne lemaradni valamiről. Ebből adódóan ez akkor működik, ha nagy a vásárlók lojalitása, és már van egy elég stabil bizalom az adott márka, vagy termék irányába. Ezekkel persze vissza is lehet élni, az utóbbi években volt is jó néhány nagyobb büntetés a vásárlók megtévesztése, és túlzott sürgetése miatt.

Miért éri meg?

Általában ezt a módszert inkább olyan cégek alkalmazzák, ahol nincs konkurencia. Hiszen nem érné meg kevesebbet tartani valamilyen népszerű termékből, ha azt máshol is be tudják könnyedén szerezni az emberek. Ilyenkor sok esetben már előre bepromózzák a termék érkezését, amivel együtt figyelmeztetnek is rá, hogy ne várj sokáig, mert általában néhány óra alatt elfogy. Ne legyenek tévképzeteink, viszonylag nagy mennyiséget rendelnek, aminél nagy valószínűséggel simán tudnának többet is raktáron tartani, de ez így sokkal jobban megéri nekik.

Gondoljunk csak bele pár nem is olyan régen történt eseményre. A COVID időszak elején, amikor felreppentek a hírek, hogy bezárhatnak a boltok, akkor mindenki betárazott lisztből, wc papírból és hasonlókból, ezzel egy átmeneti készlethiányt okozva. Így ez már tovább generálta, hogy egyre többen kezdjenek el bespájzolni bizonyos termékekből.

Éppen így működik a scarcity marketing is, csak itt tudatosan építik így fel a stratégiát. Mivel nem akarsz lecsúszni róla, esetleg mindig ezt a terméket használod, az a kedvenc ízed, így nagyobb mennyiségben fogsz vásárolni és gyorsabban is döntesz a vásárlásról, hiszen rajtad van a nyomás, hogy lemaradhatsz róla.

A joker

Ha még nem lenne elég idegesítő, hogy nem tudod kiszámítani a terméked lesz-e készleten 2 hét múlva, ezt lehet tovább fokozni. Apró termékmódosításokkal, folyamatos újításokkal és a régi termékek teljes, vagy időszakos kivezetésével tovább lehet erősíteni a bespájzoló effektust.