Webmaister.hu

Ajánlatkérés

Webmaister.hu
  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog

Ajánlatkérés

  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Scarcity marketing

Scarcity marketing

Ismerős, amikor egy-egy népszerűbb termék már azelőtt elfogyna, hogy rendelni tudnál belőle? Ez a scarcity marketing!

Dec 10
2022
09:00
Ádám
Ádám
2022.12.10 09:00
Marketing
Stratégia
Szűrés törlése
Dec 10
2022
09:00

scarcity marketing

Mi az a scarcity marketing?

A scarcity marketing egy olyan stratégia, amikor tulajdonképpen azt használják ki a gyártók, hogy a vásárló nem szeretne lemaradni valamiről. Ebből adódóan ez akkor működik, ha nagy a vásárlók lojalitása, és már van egy elég stabil bizalom az adott márka, vagy termék irányába. Ezekkel persze vissza is lehet élni, az utóbbi években volt is jó néhány nagyobb büntetés a vásárlók megtévesztése, és túlzott sürgetése miatt.

Miért éri meg?

Általában ezt a módszert inkább olyan cégek alkalmazzák, ahol nincs konkurencia. Hiszen nem érné meg kevesebbet tartani valamilyen népszerű termékből, ha azt máshol is be tudják könnyedén szerezni az emberek.

Ilyenkor sok esetben már előre bepromózzák a termék érkezését, amivel együtt figyelmeztetnek is rá, hogy ne várj sokáig, mert általában néhány óra alatt elfogy. Ne legyenek tévképzeteink, viszonylag nagy mennyiséget rendelnek, aminél nagy valószínűséggel simán tudnának többet is raktáron tartani, de ez így sokkal jobban megéri nekik.

Gondoljunk csak bele pár nem is olyan régen történt eseményre. A COVID időszak elején, amikor felreppentek a hírek, hogy bezárhatnak a boltok, akkor mindenki betárazott lisztből, wc papírból és hasonlókból, ezzel egy átmeneti készlethiányt okozva. Így ez már tovább generálta, hogy egyre többen kezdjenek el bespájzolni bizonyos termékekből.

Éppen így működik a scarcity marketing is, csak itt tudatosan építik így fel a stratégiát. Mivel nem akarsz lecsúszni róla, esetleg mindig ezt a terméket használod, az a kedvenc ízed, így nagyobb mennyiségben fogsz vásárolni és gyorsabban is döntesz a vásárlásról, hiszen rajtad van a nyomás, hogy lemaradhatsz róla.

A joker

Ha még nem lenne elég idegesítő, hogy nem tudod kiszámítani a terméked lesz-e készleten 2 hét múlva, ezt lehet tovább fokozni. Apró termékmódosításokkal, folyamatos újításokkal és a régi termékek teljes, vagy időszakos kivezetésével tovább lehet erősíteni a bespájzoló effektust.

Miért érdemes ingyenes ajánlatot kérned?

Webmaist előny:Teljesen ingyenes, nem terhel kötelezettség
Webmaist előny:Ha nem fogunk együtt dolgozni, akkor is tanulhatsz belőle
Webmaist előny:Ismerjük a problémáid, így hamar közös nevezőre jutunk
Webmaist előny:Nem sértődünk meg, ha versenyezteted az ajánlataidat

Ajánlatkérő űrlap

Vissza
Webmaister online jelenlét

Online jelenlét A-tól Z-ig

Webáruház tulajdonosként pontosan tudjuk, hogy milyen szempontoknak szeretnénk, ha megfelelne webáruházunk. Éppen ezért vállalkozásunk fő profilja a teljeskörű szolgáltatás, egészen a webáruház elkészítésétől a tartalommarketingen és hírlevelezésen át az online marketing kampánykezelésig.

Webmaister hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre

Webmaister telefon Telefon: +36-30/913-5283

Webmaister email Email: hello@webmaister.hu

Webmaister közösségi média Kövess minket: Webmaister Facebook Webmaister Instagram Webmaister LinkedIn Webmaister TikTok

Hivatalos Google partnerek vagyunk

Webmaister Kft. - Hivatalos Google Partner

Hivatalos Unas partnerek vagyunk

Unas partner

További partnereink

Cookiebot
Cookiebot hivatalos partner
Usercentrics
Optimonk
SalesAutopilot
Billingo
TrustIndex
CWEB
Utánvét Ellenőr
Canva
FogyasztóBarát
  • Kezdőlap
  • Ajánlatkérés
  • Marketing mindenkinek
  • Karrier
  • Blog
  • Adatkezelés
  • ÁSZF
  • Kapcsolat

Copyright © 2025 Webmaister.hu - Webmaister Kft. Minden jog fenntartva!

  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhetsz, amivel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.