Webmaister.hu

Ajánlatkérés

Webmaister.hu
  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog

Ajánlatkérés

  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Universal Analytics vs. Google Analytics 4

Universal Analytics vs. Google Analytics 4

A Google Analytics legújabb verziója, az analitika jövője. Bár még sokan ódzkodunk az átallástól, de hosszútávon ez elkerülhetetlen lesz. A pontos dátumot még nem lehet tudni, bár Google kapcsolattartóink szerint 2023 közepén várható. Mindenesetre jobb időben felkészülni rá és megbarátkozni a gondolattal, na meg persze a felülettel.

Aug 28
2021
09:00
Ádám
Ádám
2021.08.28 09:00
Marketing
Google
Szűrés törlése
Aug 28
2021
09:00

Google Analytics

Google Analytics 4

Mindenki megkönnyebbülhet, ugyanis az ingyenes marketingeszközök tárházát a GA4 is tovább erősíteni, tehát nem lesz fizetős ez a verzió sem.

Ugyanakkor a felépítése alapjaiban eltérő lesz, éppen ezért nem lesz lehetőséged a korábbi adatokat felhasználni az új fiókban. Többek között adatfolyamot kell beállítani, ami már event-based (esemény alapú) adatmodellt alkalmaz, így megkönnyíti a crossdomain mérést, tehát együttesen teszi lehetővé különböző aldomainek, akár alkalmazások együttes elemzését. A Universal Analytics ezzel szemben még session-based (munkamenet alapú) adatmodellt alkalmaz, ami nem tette lehetővé különböző domainek együttes elemzését.

Továbbfejlesztett mérés engedélyezésével a Google Analytics 4 további 5 eseményt mér automatikusan, mint pl. a görgetés, tartalom letöltése, stb. Korábban ezekre az eseményekre külön mérőkódot kellett létrehozni, most már ez is sokkal egyszerűbben megoldható.

Mérési eltérések

Munkamenetekkel kapcsolatban a két adatmodell eltérése miatt más lesz a mérések alapja. Emiatt sem lesz arra lehetőség a későbbiekben, hogy a meglévő Universal Analytics adatokat átmozgassuk majd az új Google Analytics 4 fiókunkba egyetlen kattintással.

Míg a Universal Analyticsben a munkamenet újra kezdődött, ha a felhasználó 30 percig volt inaktív az oldalon, éjfélkor vagy új forrás megjelenése esetén. Ezzel szemben a Google Analytics 4-ben már csak 30 perc inaktivitás esetén kezdődik új munkamenet, más esetben nem. Ez lesz az egyik legfontosabb mérési különbség a két rendszer között.

Az új Google Analytics felhasználói felülete

A nézet beállítása már a Google Analytics 4 fiókban nem elérhető, de a fiók- és tulajdon beállítások maradnak, és megközelítőleg ugyanazokat a funkciókat, melyeket már megszoktunk, itt is el tudjuk érni.

Google Analytics felhasználói felülete

Adattárolás

Lehet ez a kérdés fel sem merült eddig bennünk, hiszen a Universal Analytics-ben akár örök ideig megőrizte az adatokat és hozzá tudtunk férni évekkel ezelőtti statisztikákhoz is.

Alapbeállításként 26 hónapig őrzi adataid az Universal Analytics, amit lehet változtatni rövidebb, vagy hosszabb ideig (akár korlátozás nélküli adattárolást is beállíthatsz).

Ezzel szemben a Google Analytics 4 maximum 14 hónapig őrzi meg az adatokat. Érdemes azonban odafigyelni, hiszen alapbeállításként ez még kevesebb. Aki a későbbiekben szeretne hosszútávú éves adatokat összehasonlítani, annak érdemes lesz akár egy Google táblázatba kimentenie a korábbi statisztikákat.

Eltérő riportok

A Universal Analytics-ben rengeteg előre felépített riportstruktúra volt elérhető, míg a Google Analytics 4 egyéni riportok létrehozására „kényszerít” minket, alapbeállításként kevés felépített riport érhető el. Hasonlóan a Google Ads elemzésekhez, ahol egyénileg kell beállítani a különböző dimenziókat.

A Universal Analytics-ben minden adatot elértünk, mint demográfiai adatok, viselkedésre vonatkozó elemzések, ezeket a későbbiekben majd külön szükséges beállítani, ha szeretnénk ilyen jelleg adatokat is gyűjteni.

Érdemes erre legalább egy fél napot rászánni, hogy a Google Analyitcs 4 riportkészítésében kicsit jobban elmerüljünk. Teszteljük le hogyan működnek, hogyan tudjuk létrehozni. Alapvetően maga a felület átlátható és egyszerű a használata, ráadásul a Google elég részletes súgót állított össze a váltásról.

Google Analytics riportok

Végül pedig, ha még csak most állsz a webáruház indítása előtt, akkor mindenképpen a GA4 rendszerét üzemeld be az UA helyett vagy mellett, hiszen rövidesen már csak az lesz elérhető, így visszamenőleg sokkal kevesebb adatod lenne, ha csak az utolsó pillanatban váltanál.

Miért érdemes ingyenes ajánlatot kérned?

Webmaist előny:Teljesen ingyenes, nem terhel kötelezettség
Webmaist előny:Ha nem fogunk együtt dolgozni, akkor is tanulhatsz belőle
Webmaist előny:Ismerjük a problémáid, így hamar közös nevezőre jutunk
Webmaist előny:Nem sértődünk meg, ha versenyezteted az ajánlataidat

Ajánlatkérő űrlap

Vissza
Webmaister online jelenlét

Online jelenlét A-tól Z-ig

Webáruház tulajdonosként pontosan tudjuk, hogy milyen szempontoknak szeretnénk, ha megfelelne webáruházunk. Éppen ezért vállalkozásunk fő profilja a teljeskörű szolgáltatás, egészen a webáruház elkészítésétől a tartalommarketingen és hírlevelezésen át az online marketing kampánykezelésig.

Webmaister hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre

Webmaister telefon Telefon: +36-30/913-5283

Webmaister email Email: hello@webmaister.hu

Webmaister közösségi média Kövess minket: Webmaister Facebook Webmaister Instagram Webmaister LinkedIn Webmaister TikTok

Hivatalos Google partnerek vagyunk

Webmaister Kft. - Hivatalos Google Partner

Hivatalos Unas partnerek vagyunk

Unas partner

További partnereink

Cookiebot
Cookiebot hivatalos partner
Usercentrics
Optimonk
SalesAutopilot
Billingo
TrustIndex
CWEB
Utánvét Ellenőr
Canva
FogyasztóBarát
  • Kezdőlap
  • Ajánlatkérés
  • Marketing mindenkinek
  • Karrier
  • Blog
  • Adatkezelés
  • ÁSZF
  • Kapcsolat

Copyright © 2025 Webmaister.hu - Webmaister Kft. Minden jog fenntartva!

  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhetsz, amivel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.