Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Számos összetevője van, hogy mitől lehet eredményes Google Ads kampányokat futtatni. Az ördög a részletekben rejlik, nézzük mire kell figyelned! Ha pedig kíváncsi lennél a sikeres Facebook hirdetések titkaira, olvasd el azt is!
Munkánk során sokszor belefutunk olyan projektekbe, ahol korábban nem volt elég precízen kidolgozva egy kampány. Ez nem azt jelenti, hogy így nem lehet sikeres egy fiók, sőt sok esetben egyébként még így is szép eredményeket tudnak hozni, ha a jó hirdetésen kívül minden más feltétel adott a sikerhez.
Na jó, de akkor minek vele vesződni feleslegesen, kérdezheted most. Az, hogy jelenleg éppen jó eredményeket produkál, az nem azt jelenti, hogy ez kőbe van vésve és mindig így lesz.
A későbbiekben pedig pont ezek az apróságok fognak majd segíteni. Vagy pont ezek miatt fogsz tudni olyan optimalizálásokat végrehajtani, amivel a költéseket visszább tudod fogni, vagy éppen a megtérülést még fentebb tornázni.
A sok körítés után, nézzük az apróságokat:
Ha nem hozzáértő kezeli a kampányokat, gyakran előfordul, hogy egyáltalán nem alkalmazzák, ha mégis, akkor egyszer elkészült és azóta senki rá sem nézett.
Talán a legáltalánosabb a belső link, vagy webhelylink bővítmény. Ezt minden esetben az adott kampányhoz vagy hirdetéscsoporthoz kapcsolódóan érdemes beállítani, hogy minél relevánsabb legyen, de semmiképpen ne fiók szinten állítsátok be!
Minden esetben érdemes a strukturált kódrészlet bővítmény, kiemelő bővítmény és képbővítmény használata is. Utóbbi hármat akár fiók szinten is fel lehet venni, de idővel ezeket is érdemes kicsit testre szabni az eredmények tükrében.
Ezek mellett az adott terület alapján jó ötlet lehet helybővítmény és hívásbővítmény beállítása is.
Legalább napi bontásban érdemes beállítani, de hasznos lehet az is, ha 4 órás etapokra szeparálunk egy napot. Azon kívül, hogy gyűjti az adatot napi bontásban, a későbbiekben ez alapján negatív vagy pozitív ajánlatkorrekciót tudsz megadni. Lehet most nem feltétlen látod értelmét, de nézzünk egy egyszerű példát.
Ha például B2B piacot célzol, sok esetben hétvégén nem olyan eredményes hirdetni, hiszen a célközönséged sem dolgozik, ezáltal drágább lehet egy kattintás. Ilyen esetben is érdemes a hirdetéseket futtatni, sőt, becsüld meg azt, aki hétvégén is dolgozik! Emelj a hétvégi CPC-n és még ha picit drágábban is, de várd tárt karokkal a lelkes leendő ügyfelet.
Nem, nem, ez nem a helybővítmény. Be tudod állítani azt is, hogy milyen helyre célozva szeretnéd, ha a hirdetéseid megjelennének. Ez lesz a következő aduászod!
Amikor létrehozod a kampányt már nagy valószínűséggel be fogja neked hozni Magyarországot, ha nem foglalkozol vele, akkor az egész országot fogod célozni. Itt viszont lehetőséged van megyékre is lebontani, ami azért jó, mert látni fogod a későbbiekben, hogy milyen területeken van igény a termékedre, vagy szolgáltatásodra.
Ha esetleg nem vagy elérhető országosan, akkor is érdemes kisebb városokra lebontani.
Később a hirdetésütemezéshez hasonlóan itt is tudsz megadni majd ajánlatkorrekciót. Akár más-más ajánlattal is célozhatod azokat a területeket amik jól, vagy rosszul mennek, esetleg a konkurencia vagy egyéb körülmények miatt olcsóbb vagy drágább a kattintásuk.
Ha már külön bontod földrajzilag a kampányokat, mindig figyelj rá, hogy a jól működő területeket hagyd az eredeti kampányban, és a rosszul teljesítőket vidd ki külön az új kampányba. Ez azért fontos, mert ilyenkor "nem sérül" a betanult algoritmus, nem veszítesz értékes adatokat.
A földrajzi bontáshoz hasonlóan nagyon fontos a demográfia szűkítés. Adj meg ajánlatkorrekciót nemek, életkor, családi állapot, jövedelem vagy akár érdeklődés szerint.
Ha már elég adatod van, akár konkrét csoportokat zárhatsz ki a hirdetéseidből, akik nem termeltek neked profitot és a megtérülésed soha nem látott magaságokba szökhet. Na, itt kezdődnek az apróságok, amitől eredményes Google Ads hirdetéseid lesznek!
Shopping kampányoknál van rá lehetőséged, hogy úgynevezett termékcsoportokra, azaz kategóriákra le tudd bontani a hirdetésed. Igazából 2-3 kattintás, ráadásul az előző beállításokkal ellentétben ez visszamenőleg is feltölti az adatokat.
Tehát, ha most állítanád be, akkor visszamenőleg minden eddigi adatot látni fogsz majd. Érdemes itt is elgondolkozni azon, hogy különböző kategóriákat kivigyél-e másik kampányba, más ajánlattal például különböző árrésű termékek esetén. Intelligens shopping kampánynál már ajánlatkorrekciót nem adhatsz meg, de ettől függetlenül külön kampányba kitéve bizonyos kategóriákat lehetőséged lesz más célt beállítani, ezért mindenképp arra biztatunk, hogy a Shopping hirdetéseid is bontsd szét.
Nem hinnéd, de egyesek nem használnak kulcsszó egyezési beállításokat, ez pedig egyenes út a pénzszóráshoz. Itt elolvashatod, hogy miért is fontosak a kulcsszavak megfelelő beállításai a Google Ads-ben, de a kulcsszókutatást bemutatjuk lépésről-lépésre általánosságban is.
Vedd a fáradtságot, használj különböző egyezési típusokat külön kampányokban és teszteld az eredményeket, zárd ki a nem megfelelőket és és emelj a jól teljesítők költségkeretén.