Webmaister.hu

Ajánlatkérés

Webmaister.hu
  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog

Ajánlatkérés

  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Apró trükkök, hogy eredményes Google Ads kampányokat futtass

Apró trükkök, hogy eredményes Google Ads kampányokat futtass

Számos összetevője van, hogy mitől lehet eredményes Google Ads kampányokat futtatni. Az ördög a részletekben rejlik, nézzük mire kell figyelned! Ha pedig kíváncsi lennél a sikeres Facebook hirdetések titkaira, olvasd el azt is!

Febr 12
2022
09:00
Ádám
Ádám
2022.02.12 09:00
Marketing
Google
Szűrés törlése
Febr 12
2022
09:00

Az eredményes Google Ads kampányok titka

Munkánk során sokszor belefutunk olyan projektekbe, ahol korábban nem volt elég precízen kidolgozva egy kampány. Ez nem azt jelenti, hogy így nem lehet sikeres egy fiók, sőt sok esetben egyébként még így is szép eredményeket tudnak hozni, ha a jó hirdetésen kívül minden más feltétel adott a sikerhez.

Na jó, de akkor minek vele vesződni feleslegesen, kérdezheted most. Az, hogy jelenleg éppen jó eredményeket produkál, az nem azt jelenti, hogy ez kőbe van vésve és mindig így lesz.

A későbbiekben pedig pont ezek az apróságok fognak majd segíteni. Vagy pont ezek miatt fogsz tudni olyan optimalizálásokat végrehajtani, amivel a költéseket visszább tudod fogni, vagy éppen a megtérülést még fentebb tornázni.

A sok körítés után, nézzük az apróságokat:

Bővítmények

Ha nem hozzáértő kezeli a kampányokat, gyakran előfordul, hogy egyáltalán nem alkalmazzák, ha mégis, akkor egyszer elkészült és azóta senki rá sem nézett.

Talán a legáltalánosabb a belső link, vagy webhelylink bővítmény. Ezt minden esetben az adott kampányhoz vagy hirdetéscsoporthoz kapcsolódóan érdemes beállítani, hogy minél relevánsabb legyen, de semmiképpen ne fiók szinten állítsátok be!

Minden esetben érdemes a strukturált kódrészlet bővítmény, kiemelő bővítmény és képbővítmény használata is. Utóbbi hármat akár fiók szinten is fel lehet venni, de idővel ezeket is érdemes kicsit testre szabni az eredmények tükrében.

Ezek mellett az adott terület alapján jó ötlet lehet helybővítmény és hívásbővítmény beállítása is.

Hirdetésütemezés

Legalább napi bontásban érdemes beállítani, de hasznos lehet az is, ha 4 órás etapokra szeparálunk egy napot. Azon kívül, hogy gyűjti az adatot napi bontásban, a későbbiekben ez alapján negatív vagy pozitív ajánlatkorrekciót tudsz megadni. Lehet most nem feltétlen látod értelmét, de nézzünk egy egyszerű példát.

Ha például B2B piacot célzol, sok esetben hétvégén nem olyan eredményes hirdetni, hiszen a célközönséged sem dolgozik, ezáltal drágább lehet egy kattintás. Ilyen esetben is érdemes a hirdetéseket futtatni, sőt, becsüld meg azt, aki hétvégén is dolgozik! Emelj a hétvégi CPC-n és még ha picit drágábban is, de várd tárt karokkal a lelkes leendő ügyfelet.

Google Ads hirdetések ütemezése

Helyek

Nem, nem, ez nem a helybővítmény. Be tudod állítani azt is, hogy milyen helyre célozva szeretnéd, ha a hirdetéseid megjelennének. Ez lesz a következő aduászod!

Amikor létrehozod a kampányt már nagy valószínűséggel be fogja neked hozni Magyarországot, ha nem foglalkozol vele, akkor az egész országot fogod célozni. Itt viszont lehetőséged van megyékre is lebontani, ami azért jó, mert látni fogod a későbbiekben, hogy milyen területeken van igény a termékedre, vagy szolgáltatásodra.

Ha esetleg nem vagy elérhető országosan, akkor is érdemes kisebb városokra lebontani.

Később a hirdetésütemezéshez hasonlóan itt is tudsz megadni majd ajánlatkorrekciót. Akár más-más ajánlattal is célozhatod azokat a területeket amik jól, vagy rosszul mennek, esetleg a konkurencia vagy egyéb körülmények miatt olcsóbb vagy drágább a kattintásuk.

Ha már külön bontod földrajzilag a kampányokat, mindig figyelj rá, hogy a jól működő területeket hagyd az eredeti kampányban, és a rosszul teljesítőket vidd ki külön az új kampányba. Ez azért fontos, mert ilyenkor "nem sérül" a betanult algoritmus, nem veszítesz értékes adatokat.

Demográfia

A földrajzi bontáshoz hasonlóan nagyon fontos a demográfia szűkítés. Adj meg ajánlatkorrekciót nemek, életkor, családi állapot, jövedelem vagy akár érdeklődés szerint.

Ha már elég adatod van, akár konkrét csoportokat zárhatsz ki a hirdetéseidből, akik nem termeltek neked profitot és a megtérülésed soha nem látott magaságokba szökhet. Na, itt kezdődnek az apróságok, amitől eredményes Google Ads hirdetéseid lesznek!

Demográfiai beállítások a Google Ads-ben

Termékcsoportok

Shopping kampányoknál van rá lehetőséged, hogy úgynevezett termékcsoportokra, azaz kategóriákra le tudd bontani a hirdetésed. Igazából 2-3 kattintás, ráadásul az előző beállításokkal ellentétben ez visszamenőleg is feltölti az adatokat.

Tehát, ha most állítanád be, akkor visszamenőleg minden eddigi adatot látni fogsz majd. Érdemes itt is elgondolkozni azon, hogy különböző kategóriákat kivigyél-e másik kampányba, más ajánlattal például különböző árrésű termékek esetén. Intelligens shopping kampánynál már ajánlatkorrekciót nem adhatsz meg, de ettől függetlenül külön kampányba kitéve bizonyos kategóriákat lehetőséged lesz más célt beállítani, ezért mindenképp arra biztatunk, hogy a Shopping hirdetéseid is bontsd szét.

Kulcsszavak

Nem hinnéd, de egyesek nem használnak kulcsszó egyezési beállításokat, ez pedig egyenes út a pénzszóráshoz. Itt elolvashatod, hogy miért is fontosak a kulcsszavak megfelelő beállításai a Google Ads-ben, de a kulcsszókutatást bemutatjuk lépésről-lépésre általánosságban is.

Vedd a fáradtságot, használj különböző egyezési típusokat külön kampányokban és teszteld az eredményeket, zárd ki a nem megfelelőket és és emelj a jól teljesítők költségkeretén.

Kulcsszavak a Google Ads-ben

Miért érdemes ingyenes ajánlatot kérned?

Webmaist előny:Teljesen ingyenes, nem terhel kötelezettség
Webmaist előny:Ha nem fogunk együtt dolgozni, akkor is tanulhatsz belőle
Webmaist előny:Ismerjük a problémáid, így hamar közös nevezőre jutunk
Webmaist előny:Nem sértődünk meg, ha versenyezteted az ajánlataidat

Ajánlatkérő űrlap

Vissza
Webmaister online jelenlét

Online jelenlét A-tól Z-ig

Webáruház tulajdonosként pontosan tudjuk, hogy milyen szempontoknak szeretnénk, ha megfelelne webáruházunk. Éppen ezért vállalkozásunk fő profilja a teljeskörű szolgáltatás, egészen a webáruház elkészítésétől a tartalommarketingen és hírlevelezésen át az online marketing kampánykezelésig.

Webmaister hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre

Webmaister telefon Telefon: +36-30/913-5283

Webmaister email Email: hello@webmaister.hu

Webmaister közösségi média Kövess minket: Webmaister Facebook Webmaister Instagram Webmaister LinkedIn Webmaister TikTok

Hivatalos Google partnerek vagyunk

Webmaister Kft. - Hivatalos Google Partner

Hivatalos Unas partnerek vagyunk

Unas partner

További partnereink

Cookiebot
Cookiebot hivatalos partner
Usercentrics
Optimonk
SalesAutopilot
Billingo
TrustIndex
CWEB
Utánvét Ellenőr
Canva
FogyasztóBarát
  • Kezdőlap
  • Ajánlatkérés
  • Marketing mindenkinek
  • Karrier
  • Blog
  • Adatkezelés
  • ÁSZF
  • Kapcsolat

Copyright © 2025 Webmaister.hu - Webmaister Kft. Minden jog fenntartva!

  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhetsz, amivel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.