Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Itt az év végi nagy hajrá, a Black Friday kampány időszaka… Ha neked is kiemelt időszakról van szó, mindenképp olvasd el cikkünket! De érdemes már most készülnöd a karácsonyi kampányok tervezésére is!
A COVID szülte új helyzetben rengeteg új szereplő lépett be az e-kereskedelmi piacra. Először talán azt is gondolhatod, hogy mit érdekel az téged, hiszen még olyan picik és nem jelentenek veszélyt számodra?! Ez egyrészről így is van, viszont mivel ugyanazt a célközönséget célozzátok, így rád is hatással lehet!
Nem feltétlen arra kell gondolnod, hogy egy-két vásárlást elvisz előled, hanem a hirdetési költségeid drágulására. Hiszen sokkal többen hirdetnek, ezáltal nagyobb a verseny is, így az egységköltségek megemelkednek. Ezt már lehet tapasztaltad is. Tavaly még talán nem voltak ezek a kis szereplők olyan ügyesek, de azért már volt idejük felszívni magukat tudással is, és biztos lehetsz benne, hogy ők is készülnek az év végi nagy hajrára.
Ne a Black Friday kampány közben próbáld meg kitalálni, hogy mivel lehetne becsalogatni a vásárlót a webshopodba, ezt kezdd el már most felépíteni.
Kezdd el duzzasztani a remarketing listád, hogy aztán amikor szükséges, vissza tudd őket célozni. Próbálj meg valami újjal előállni, akár készíthetsz "előkampányokat" is. Hogy ez mit jelent? Csupán annyit, hogy legalább 1 héttel az akció előtt kezdj el futtatni olyan hirdetéseket, amik azt hivatottak promózni, hogy valami készül nálatok. Ezzel részben az akkori forgalmad kicsit visszább eshet, hiszen ha találkozik valaki a hirdetéseddel lehet kivár még.
Az akció időtartama alatt, ha ügyesen célzol, akkor megtérülhet sokszorosan ez a dolog. Az ilyen kampányokat érdemes feliratkozószerzéssel párosítani, így összekötheted a kellemest a hasznossal.
Minden év Black Friday kampányidőszakában a levelezőnk promóció ládája tömve van rengeteg ajánlattal. Csak gondolj bele abba, hogy Te magánemberként egy webshoptól hány ilyen levelet vagy hajlandó megnyitni? Nem sokat, tehát felesleges naponta, vagy naponta akár többször levelet küldeni, hiszen jó eséllyel csak leiratkozókat fogsz gyűjteni. Mindenképpen tartsd be a sikeres email marketing alapszabályait.
Ne akkor küldj levelet, amikor mindenki más is. Alapvető hiba, amit szintén sokszor nem vesznek figyelembe. Persze, hogy alap esetben a reggeli órákban a legjobb a megnyitási aránya egy hírlevélnek. Reggel sokan olvasnak e-mailt, akár a kávé mellé, vagy beérve a munkahelyükre. Ez természetesen Black Friday kampány esetén is igaz, vagy a karácsonyi időszakban is így van.
Ha viszont egy időben küldöd a leveled más nagy piacvezető webshopokkal, mint eMag, MediaMarkt, Alza vagy hasonlók, akkor könnyen elveszik majd az ajánlatod az övék között. Ezért lehet jobb megoldás ilyenkor, ha egyrészt több részletben küldöd a feliratkozóidnak, másrészt pedig ha a szokásostól eltérő időpontra időzíted.
Inkább kimaradnál az őrületből? Nem javasoljuk, kivéve ha a termékköröd azt indokolja. Ez az időszak főleg elektronikai cikkek időszaka, bár mára már jelentősen átalakult ez a szokás is. Sokan erre is apellálnak már most is akár, hogy kivárják az akciót. Ezek inkább nagy értékű eszközök, amik vásárlásánál hosszabb a döntési folyamat, keresik a legkedvezőbb ajánlatot.
Ugyanígy igaz ez bizonyos FMCG termékekre is, mint mondjuk a kávé, de ide sorolhatjuk a drogériai termékeket is. Ráadásul sokan adnak ajándékba parfümöt, dezodor csomagot szeretteiknek, de a ruhák piacán is „elvárjuk”, hogy legyen valami akció. Jellemzően tömve vannak ilyenkor a plázák, aki pedig ezt szeretné elkerülni, online vásárol.
Ilyenkor jössz Te a képbe, hiszen már csak arról kell meggyőzni a potenciális vásárlót, hogy téged válasszon.Az elmúlt évek jelentősen megváltozott vásárlói szokásai alapján bebizonyosodott, hogy a Black Friday kampány igencsak indokolt még akkor is, ha valójában nem viszed túlzásba az akciózást, a vásárlók egyszerűen igénylik, mitöbb követelik az évvégi akciókat.
Tehát nem az akció mértéke a legfontosabb, villantsd meg versenyelőnyeidet és máris te leszel a főszerepben! Tudod mi az a BNPL? Ha még nem, ideje bevezetned, minden év Black Friday kampány csúcsa az áruhitel!