Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Hoztunk 5+1 tippet amiket érdemes figyelembe venni annak érdekében, hogy hírleveleid elkerüljék a spam mappát és sikeresen landoljanak célközönségednél.
A spam olyan nem kért vagy engedély nélkül küldött email, amelyek többnyire reklámokat vagy átveréseket tartalmaznak. Az ilyen üzeneteket általában nagy mennyiségben és automatizált módon küldik és azok címzettjei nem számítanak az üzenet célközönségének.
A spam gyakran a levélszemét mappában vagy a spam mappában érkezik az email szolgáltatók által végzett szűrők miatt, így csökkentve azt, hogy elárasszák postafiókunkat a kéretlen levelek és ezáltal jelentős problémát okozzanak az átverésekkel, vagy szimplán csak a tárhelyünk telítésével. Annak ellenére, hogy spam küldése tiltott és azzal kapcsolatban szigorú jogi előírások vannak érvényben, sokakat nem érdekel és ennek ellenére is rendszeresen küldik, legfőképpen céges postafiókokba. Bizonyára már te is találkozhattál vele.
Viszont, ami számodra fontos, hogy a gyakran szigorú spam szűrők a te becsülettel megszerzett célközönségednek is a levélszemét mappájába helyezi hírleveleidet. Nézzük meg, hogyan lehet ennek esélyén csökkenteni.
A sikeres hírlevelezéshez elengedhetetlen, hogy a levelek ne kerüljenek a spam mappába. A legfontosabb előfeltételek a következők:
Az egyik legfontosabb dolog, amit tehetünk annak érdekében, hogy az emailjeink ne kerüljenek spam mappába, hogy megbízható email szolgáltatót válasszunk. A legjobb megoldás az, ha olyan email szolgáltatót választunk, amelyet a spamellenőrző rendszerek már jól ismernek, és amelynek jó hírneve van a hírlevelezés területén. Sajnos a legtöbb ilyen szolgáltató maga sincs tisztában a legfontosabb szabályokkal spam szempontjából, ezért mindenképpen körültekintően járj el választáskor. Az általunk legmegbízhatóbb ilyen szolgáltató a SalesAutopilot, akik sokat letettek annak érdekében az asztalra, hogy spam mentes hírleveleket küldhess.
Ám ez mind nem elég, te is kellesz a sikerhez, nem elég a szolgáltató!
Az egyik leggyakoribb oka annak, hogy hírleveleink a spam mappába kerülnek, hogy az email címek listája túl sok inaktív vagy érvénytelen email címet tartalmaz. Az inaktív vagy érvénytelen email címek száma azonban növeli visszapattanási arányt, amely a spam szűrők figyelmét felhívja.
Rendszeresen tisztítsd meg az email listádat az inaktív vagy érvénytelen email címek eltávolításával, hogy növeld leveleid hatékonyságát.
Ha biztosra szeretnél menni, aktivizáld "alvó" feliratkozóidat, akik már egy ideje nem mutattak aktivitást. Kérd meg őket, hogy erősítsék meg feliratkozási szándékukat, ha nem teszik meg, akkor ők már nem a célközönséged tagjai, ezért a jövőben már nem érdemes rájuk pazarolnod leveleidet, így növekedhetsz a megnyitási arányod is.
A spam szűrők a képeket tartalmazó emaileket gyakran észlelik spamnek. Ne használj kizárólagosan képeket hírleveleidben, vagy ha használsz képeket, akkor gondoskodj arról, hogy azok mellett szöveg is szerepeljen a levélben, illetve a kép tartalmát írd le alt tag-ként, hogy abban az esetben is tudja a látogató és a spam szűrű is, hogy mit tartalmaz a kép, ha az nem tölt be. Ez sokat segít abban, hogy hírleveleid ne kerüljenek a spam mappába.
Ha az emailjeid túl sok reklámot vagy promóciós ajánlatot tartalmaznak, az is okozhatja, hogy a spam mappába kerülnek. Ha reklámot vagy promóciós ajánlatot küldesz, biztosítsd, hogy azok relevánsak és hasznosak legyenek az olvasóid számára és ne túlzottan nyomulósak vagy agresszívak.
Az emailek személyre szabása segít abban, hogy az olvasóid megnyissák az általad küldött leveleket és ne jelöljék spamként. Használj a tárgyban és a levél tartalmában is olyan mezőket, melyeket a vásárló adott meg. Például jelenítsd meg a címzetted nevét már a tárgy mezőben, hogy minél személyesebb lehessen.
Az egyik legfontosabb és legjobban bevált tipp, amit mindenképpen ajánlanék az email marketing sikeréhez, az a tesztelés. A tesztelés lehetővé teszi, hogy optimalizáld hírleveleid hatékonyságát és javíts azok hatékonyságán az olvasóid között.
Két fontos tesztelési módszer az A/B teszt és a tesztelés az olvasóid csoportjai között.
Az A/B teszt során két különböző verziójú emailt küldesz az olvasóidnak és figyeled, hogy melyik verzió működik jobban célközönséged számádra. Például két különböző tárgy sorral, tartalommal vagy küldési időponttal rendelkező emaileket küldhetsz, majd figyeled az eredményeket.
A tesztelés az olvasóid csoportjai között lehetővé teszi, hogy két vagy több különböző verziójú levelet küldj egy kis csoportnak, majd az eredmények alapján dönts a teljes csoport számára küldött hírlevél tartalmáról vagy felépítéséről.
A tesztelési folyamat segít abban, hogy jobban megértsd az olvasóid viselkedését, preferenciáit és érdeklődési körét, így hatékonyabbá teheted az email marketing kampányaidat.
Ha segítségre van szükséged a professzionális hírlevelezési beállításokban, kérj tőlünk ingyenes konzultációt és készséggel segítünk!
Ne feledd, nincs ingyen vacsora. A spam elleni küzdelemben mindenképp meg kell fizetned akár az időddel, akár pénzeddel. Abban a pillanatban, amikor elkezdesz tömegesen emaileket küldeni, már a te felelősséged, hogy célba érjenek ezek a levelek.