Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Már a kérdésből is gondolhatod, hogy nem arról fogunk írni, hogy felesleges az email marketing és ne küldj több hírlevelet. De azért ne lépj most ki, érdemes lesz végig olvasni a cikket, hiszen több jó tippet is hozunk, hogy miért gondoljuk úgy, van létjogosultsága, ráadásul nem is kicsi. Nézzük hírlevél típusonként a dolgot.
Ezek az email marketing azon típusú hírlevelei, amiket egyértelműen azzal a céllal küldesz, hogy növeld az értékesítési volument. Ezzel nagyon óvatosan kell bánni, hiszen ki szeretne egy héten 5 hírlevelet kapni? Nyilván senki, vagy legalábbis nagyon kevesen. Azt is eredményezheted, hogy érdektelenné válnak feliratkozóid és a későbbiekben sem nyitják majd meg a leveled, esetleg le is iratkoznak.
Tehát érdemes figyelni rá, hogy tényleg csak akkor küldj levelet, ha az érdekelheti a feliratkozóid. Ilyenek a kiemelt akciós időszakok vagy ha új termék kerül fel a webshopra.
De mégis hogyan készítsek olyan levelet, amiből bevételem is lesz? A kérdés jogos, nézzük!
Ez talán a legfontosabb, hiszen itt már eldől, hogy hányan nyitják meg a leveled. Ne használj felesleges túlzásokat, tehát ha azt írod a tárgyban, hogy „Elképesztő akció” joggal feltételezi az olvasó, hogy hatalmas akció van, ha bekattint a hírlevélbe és látja, hogy csak 5-10%-ról van szó, akkor nem fogja érdekelni és csalódottan fogja bezárni leveled.Ne is legyen túl hosszú, de a lényeg benne legyen. Jól válaszd meg a tárgyat, mert nincs több lehetőséged, ezen áll, vagy bukik a megnyitás!
Olvasóid kevés kivétellel nem fognak elolvasni több ezer karaktert, csak azért mert a végén ott lenne egy ingyenes szállításra jogosító kupon. Tömören, egyértelműen fogalmazd meg a mondanivalód, a kedvezményes ajánlatokra már az első sorokban hívd fel a figyelmet!
Talán evidensnek tűnik, de mégis azt tapasztaljuk, hogy nem az. Minden esetben adjon választ a levelet ezekre a kérdésekre: Mettől? Meddig? Mire? Ki használhatja fel? Mekkora a kedvezmény?
Ezt azért ki is fejtem kicsit. Tehát egy hírlevélbe, ha csak kifejezetten nem igényli a termékköröd, ne használj egyszerre több ajánlatot, mert el fog veszni benne az olvasó. Ha lehet, akkor inkább készíts rá egy külön levelet és küldd ki később. Így mérhetőbb is lesz egy-egy hírlevél teljesítménye, illetve a hatékonysága is jobb lehet.
Amellett, hogy az egy levélben küldött ajánlatokat ne vidd túlzásba, igaz ez a levelek számára is. Ha nem indokolja az akció mértéke, ne küldj naponta több levelet, de még naponta egyet sem érdemes!Viszont fontos kitapasztalnod, hogy a feliratkozóid és a termékköröd mit igényelnek. Egyes iparágakban akár 2-3 naponta is kell levelet küldeni, viszont olyan is akad, amikor legfeljebb 1-2 havonta érdemes hírlevelet küldeni.
Egyrészt a jogszabályok miatt sem tehetnéd meg, másrészt tényleg tartsd tiszteletben, ha valaki nem szeretne levelet kapni tőled. Erre kiemelten figyelj, mert a végén úgyis te iszod meg a levét!
Nagyon fontos, hogy ne a levélszemét között landoljanak leveleid, különben nem ér célba a hírlevél, amivel annyit dolgoztál. Annak érdekében, hogy ezt elkerüld, összeállítottunk egy listát, amivel elkerülheted, hogy hírleveleid a spam mappában landoljanak.
Ezek olyan levelek, amiket valamilyen eseményhez kapcsolunk. Tipikus esete a kosárelhagyó levél, amit rendelés nélküli kosárelhagyóknak lehet küldeni! Nagyon szép eredményeket tudnak hozni, ráadásul, ha a levél még egy kis plusz kedvezményt is tartalmaz, még jobb lehet a visszatérő vásárlóid aránya.Ez a legismertebb, de rengeteg kombinációt be lehet állítani. Ez attól is függ, hogy milyen webshopod van, illetve, hogy milyen hírlevélküldő szoftvert használsz.
Unas webáruházakban egész széles körű a követőlevelek típusa. Ha kíváncsi vagy, miért javasoljuk az Unas bérelhető megoldását olvasd el korábbi cikkünket.
Gondolj bele, nem tudnál olyan kombinációkat felsorolni, amikor jó lenne emlékeztetni a vásárlót, hogy ideje visszanéznie hozzád? Például ha vett A terméket és tudod, hogy ahhoz a B terméket kb. 1 hónap múlva kell megvennie, miért ne küldenél neki egy kis emlékeztetőt?
FMCG termékeket forgalmazol? Neked semmiképp nem kellene elszalasztani egy ilyen lehetőséget! Hiszen neked minden vásárlód potenciális visszatérő vásárló. Nem lenne jobb, ha nem kellene új vásárlók megszerzésén gürizni, mert a régiek visszaszoknának?
Napjainkban a termékvélemény az egyik legerősebb bevethető fegyver. Sokan bármit megadnának azért, hogy legyen néhány értékelés minden terméküknél. Egy jól megkomponált követő levéllel sokkal egyszerűbben szerezhetsz valós vásárlói értékeléseket.
Plusz pozitívuma a követőleveleknek, hogy egyszer kell őket létrehozni. Nyilván ilyenkor egy kicsit nagyobb munka, hiszen át kell gondolni, pontosan kiknek is szeretnénk küldeni és milyen üzenettel. Ezt követően viszont, ha beállítjuk a feltételeket a rendszer működik magától és hozza a rendeléseket folyamatosan és csak időről-időre kis optimalizálásra van szüksége.
Tehát összegezve a követőleveleknek és a push hírleveleknek is megvan a maga létjogosultsága az email marketing világában. Viszont mindkét levél típust érdemes átgondolni, mielőtt eszeveszett levélküldésekbe merülnénk és gyorsan "kiégetnénk" vele az olvasót.