Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Már csak egy egészen pici hiányozna, hogy leadja a rendelését, de mégis továbbáll a látogató. De hogyan működik a kosárelhagyás csökkentése?
Az a jelenség, amikor a vevő már majdnem az utolsó fázishoz érkezik és leadja a rendelését, de valamiért ez mégsem történik meg.
Hogy miért hagyja el valaki a kosarat rengeteg oka lehet. Az egyik leggyakoribb az a szállítási költség, vagy az, hogy nem megfelelően van felépítve a vásárlási folyamat. Bár ezeket a pontosság kedvéért fizetési folyamat elhagyóknak nevezzük.
Továbbá az is gyakran előfordul, hogy a potenciális vevő csak szimplán elfelejti, hogy rendelni szeretett volna és már nem tér vissza az oldalra, hogy véglegesítse a rendelését. Ugyanakkor az is gyakorta megesik, hogy kosárba helyezést követően elkezd kutakodni a konkurenciánál és kedvezőbb lehetőségekkel kapja meg azt, amit keresett.
Annak érdekében, hogy a kosárelhagyás csökkentése hatékony legyen, különböztessünk meg fizetési folyamatot megszakító és kosarat elhagyó látogatókat.
Ebben az esetben nézd át a vásárlási folyamatot, hogy egyszerűen kitölthető-e, nem kérsz-e semmilyen felesleges információt? Jó módszer lehet az is, ha egy kívülálló személyt megbízol ezzel a feladattal, a legjobb lehet olyan személy, aki valamennyire ugyan ismeri az online rendelések menetét, de nem mozog feltétlen otthonosan benne. Ilyenkor tiszta képet kaphatsz arról, ha valaki elakad a rendelési folyamatban, így tudni fogod hol kell javítani rajta.
Ha nem a vásárlási folyamattal van probléma, akkor ideje tovább kutakodni. Erre több megoldást is alkalmazhatsz, nézzük az árakat!
Ha a szállítási költség túl magas, iktass be egy középső korlátot is hozzá. Tehát ha eddig 20.000 Ft rendelési érték felett szállítottál ingyen, alatta pedig 1.490 Ft-ért, határozz meg még egy sávot, hogy aki 10.000-20.000 Ft között rendel, annak 990 Ft a szállítás. Máris kicsit olcsóbb, de mégsem mindenkinek adtad meg ezt a kedvezményt.Plusz pozitív hatása lehet, hogy kicsit magasabb lesz az átlagos kosárérték is. De minden ilyen változtatást mérj vissza! Ha nem működik, akkor más irányból kell megközelítened. Elengedhetetlen, hogy alkalmazd a konverziómérés művészetét, ugyanis nem elég, ha csak az érzéseidre hagyatkozol!
Ugye van bankkártyás fizetés az oldaladon? Ha nincs, van egy rossz hírünk! Ez legyen az első, amit holnap elintézel, láss neki a bankkártyás fizetési szolgáltatók árainak összehasonlításának. Ha meg van a legjobb, végeztesd el szakemberrel az integrációt és élvezd az eredményét.
Ha van lehetőséged és a meglévő szolgáltatóval nem korlátoz a szerződésed, akkor próbálj több bankkártyás fizetést lehetővé tenni webhelyeden, így akik az egyikben már csalódtak, még leadhatják rendelésüket.
Adj lehetőséget előre utalásra, hogy a sikertelen bankkártyás fizetéseket pótolhassák és legyen egy B terv még az utánvét előtt.Az utánvét nem véletlenül került az utolsó helyre, reméljük a te oldaladon is így van! Csak vész esetén, de leginkább már a kivezetésén kellene gondolkodnod.
Sokszor problémát jelent a fizetési kezelési költség, avagy az utánvét extra költsége. Érthető, nagyon sokan küzdenek azzal, hogy visszaszorítsák az utánvétes csomagok számát, hiszen ezeknél gyakoribb az a jelenség, hogy a vevő egyszerűen át sem veszi azt a rendelését. Természetesen a legjobb mód, ha megszünteted az utánvétes vásárlási lehetőséget, ám, ha ezt nem teheted meg, akkor is van megoldás.
Gondolkoztál már azon, hogy a bankkártyás fizetőknek adj a rendelés mellé kedvezményt? Ugye milyen egyszerű? Legyen 490 Ft az utánvétnek a költsége, de ha bankkártyás fizetést választ, adj neki 490 Ft kedvezményt, máris jobban hangzik és a vevő nem fog panaszkodni az extra költségek miatt.
Ha mindenképp meg kell tartanod az utánvét költségét, kommunikáld előre, lássák a vásárlók a szállítási költséggel együtt már a vásárlási folyamat előtt, hogy mire számíthatnak. Amennyiben ezt megteszed, garantáltan eredményes lesz a kosárelhagyás csökkentése, ugyanis senki nem szereti a rejtett költségeket.
Javíts a szállítási időn! Lehet, hogy az oldalon biztos, ami biztos alapon 1-5 munkanapos szállítási idő van feltüntetve. Ez sokakat megriaszthat és elállhatnak a rendelés leadásától, hiszen 5 napos bizonytalanságban lenne a vásárlód.
Vezess be akár expressz szállítást, aminek felára van. Ilyenkor, akinek tényleg fontos a szállítási idő, az is le fogja adni a rendelését. Nálatok lesz egy kis plusz bevétel, és valljuk be, túl sok mindent nem kell érte tenni, csak kicsit előrébb venni ezeknek a rendeléseknek az összekészítését.
Ezek azok a személyek, akik a kosárba helyezték a kiválasztott termékeiket, mégsem kezdték meg a fizetési folyamatot. A kosár oldalon is lehet olyan infó, ami elriaszthatta őket, ezt nézd át. Ebben az esetben azért elég ritka, hogy a kosárnál már valami komplikált adat lenne feltüntetve. Nézzük a gyakori eseteket:
Sokan nem szeretnek regisztrálni, mert félnek, hogy az adataik illetéktelen kezekbe kerülnek, főleg ha az oldalad nem ismerik. Ezért, ha csak így tudná leadni a rendelését, inkább otthagyja a kosarat és elmegy máshová. Tedd elérhetővé a vevők számára a regisztráció nélküli rendelést is, ez kulcskérdés!
Banálisnak tűnik, de sokszor elfelejtik az emberek befelyezni a rendelésüket. Főleg a mai felgyorsult világban, ahol már gyakran nem azért vásárol valaki, mert arra ténylegesen szüksége lenne.Állíts be valami figyelemfelkeltő, akár felugró ablakot vagy bannert, amiben bekéred az email címét és kosárelhagyó emailekkel tudod visszacélozni, melyben kuponnal is csábíthatod a vásárlásra. Az email marketing rendkívül eredményes tud lenni, mindenképp javasolt, főleg a kosárelhagyási folyamatban!
Számtalan kutatás igazolta, hogy néhány másodperc is borzasztó sokat jelent. Érdemes átnézni az oldalt és optimalizálni a betöltési sebességet. A nagyméretű képek és videók méretét érdemes csökkenteni, hiszen annyit nem fog hozzáadni a vásárlási élményhez, mint amennyit a betöltési idő megnövekedése elvesz. Ha lassú és elavult az oldalad, minél előbb orvosold, így biztosan sikeres lesz a kosárelhagyás csökkentése.
Ez egy olyan témakör, aminél a legtöbben csak legyintenek. Egy kis cégnél azonnal jön a válasz, nincs idő ezzel foglalkozni, megbízni egy ügyfélszolgálatost pedig túl költséges lenne. Ez lesz a versenyelőnyöd!
Vedd a fáradtságot, légy eltökélt és arasd le a babérokat! Kezdőként biztosan elég időd lesz napi 1-2 hívásra és amint beindult az üzlet, már keresheted is a legjobb callcentert a piacon, mert már látod, hogy elengedhetetlen és behozza az árát. A vásárlók is így gondolják, szeretnek kérdezni!
Az ügyfélszolgálat telefonszáma mindig megnyugvást ad és bizalomkeltő.