Webmaister.hu

Ajánlatkérés

Webmaister.hu
  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog

Ajánlatkérés

  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Kulcsszavak a Google Ads-ben

Kulcsszavak a Google Ads-ben

Mondhatnánk azt is, hogy a kulcsszavak a keresési hirdetések alfája és ómegája! Nagyon fontos, hogy mit és milyen egyezéssel használsz!

Ápr 09
2022
09:00
Ádám
Ádám
2022.04.09 09:00
Marketing
Google
Szűrés törlése
Ápr 09
2022
09:00

Kulcsszavak

Gondolkozz úgy, mint a vevő a kulcsszavak esetén is

Próbáld meg átkapcsolni kicsit az agyad és kikapcsolni a maximalista marketinges éned! Persze lehet, hogy több száz szerinted releváns kulcsszót össze lehet gyűjteni, de valóban erre keresnek az emberek?! Korábbi cikkünkben összeszedtük Neked, hogyan is kezdj neki a kulcsszókutatásnak lépésről-lépésre!

Kulcsszavak egyezési típusai

Ha már megvannak a megfelelő, releváns kulcsszavak, akkor már csak azt kell kitalálni, hogy azt milyen egyezési típussal vedd fel. Arra mindjárt itt az elején ki is térnék, hogy az általános egyezés-módosító kulcsszavak júliustól kifejezés egyezésű kulcsszóként működnek tovább. Erről a Google hivatalos közleményében találhatsz részletesebb információkat is. Na, de térjünk is rá a lényegre, hogy mi az, amit használhatsz.

1. Általános egyezés

Ilyenkor nincs semmi tennivalód, hiszen ez az alapértelmezett kulcsszóegyezési típus. Ezekkel nagyon óvatosan bánj, csak és kizárólag abban az esetben használd, ha eléggé le van szűkítve és nem lősz vele a vakvilágba!

Ennél a kulcsszóegyezési típusnál ugyanis bármilyen szó egyezik a keresési kifejezés bármelyik szavával megjelenhet rá a hirdetésünk.

Mit jelent ez számodra a gyakorlatban? Ha mondjuk, telefonokat értékesítesz, és te felveszed általános egyezésű kulcsszóként a telefon webshop kulcsszót, akkor megjelenhetsz arra a keresésre is, hogy webshop készítés.

Egy szó, mint száz, ha nem vagy benne biztos, inkább ne használd, mert nagyon félre pozicionálhatja a hirdetéseidet és olyan gyorsan égetheted vele a pénzed, hogy azt nézni is rossz.

2. Kifejezés egyezés

Ebben az esetben annyi teendőd van, hogy két kis macskaköröm közé teszed be a kulcsszavad, tehát az előző példánál maradva, ez úgy fog kinézni, hogy "telefon webshop". Ebben az esetben csak akkor jelenhet meg a hirdetésed, ha ez a kifejezés megtalálható a keresés szövegében.

Nem olyan szűk, hiszen itt még bármi egyéb szöveggel megjelenhet, amik lehetnek relevánsak, illetve irrelevánsak is számodra. Ha mondjuk, te csak új telefonokat értékesítesz, de valaki úgy keres, hogy használt telefon webshop, sajnos akkor is megjelenhet a hirdetésed. (Erre a cikk végén még kitérünk, mit tehetsz ilyenkor.)

Abban az esetben viszont, ha valaki úgy keres, hogy telefon webshop garanciával, akkor az már neked egy releváns keresés lesz. Tehát ez akkor jó neked, ha olyan a termékköröd, ami mellett megengedheted, hogy a keresési kifejezés a megadott kulcsszavak előtt és után további kifejezéseket tartalmazzon.

3. Pontos egyezés

Ez a kifejezésegyezéshez képest is egy szigorúbb változat, ilyenkor szögletes zárójel közé kell tenned a kulcsszavad, tehát ez úgy fog kinézni, hogy [telefon webshop]. Abban más ez a kifejezés egyezésnél, hogy csak és kizárólag akkor jelenhet meg a hirdetésed, ha a kulcsszó és a keresési kifejezés teljesen megegyezik.
Ha csak ezt használod, akkor nagyon leszűkítheted a célközönséged.

Azt javaslom, hogy emellett használj kifejezés egyezésű kulcsszavakat is. Olyan long tail (hosszú kulcsszavas) kereséseket zárnál ezzel ki, amik egyébként a vállalkozásod szempontjából jók lennének, viszont vannak olyan helyzetek, amikor csak ez az egyezési típus elfogadható.

Keresési kifejezések

Összefoglalva mindhárom egyezési típusnak megvan a szerepe és a helye az Ads fiókodban, csak tudd, mikor melyiket használhatod.
Én azt javaslom, hogy az általános egyezést, ha nem vagy biztos benne, egyáltalán ne használd inkább, vagy nagyon figyeld a keresési kifejezéseket és napi szinten zárd ki a pénzégető kulcsszavakat.

A kifejezés egyezésű és pontos egyezésű kulcsszavakkal pedig bátran kísérletezz! Persze ilyenkor is érdemes azért a keresési kifejezéseket figyelemmel követni.

Ha nagyon bizonytalan vagy, akkor maradj a pontos egyezésnél, de készülj fel, hogy sokkal alacsonyabb lesz a keresési volumen, potenciális vevőkről maradhatsz le, sőt még az is előfordulhat, hogy az alacsony keresési miatt el sem indul a hirdetésed.

Kulcsszavak és keresési kifejezések

Bár nem egyezési típus, mégis érdemes említést tenni róla. A keresési kifejezések figyelemmel követése azért is nagyon fontos, mert felbukkanhatnak olyan kulcsszavak, amikre nem is gondoltál, hogy így is kereshetik a terméked.

A példánknál maradva, ha nem jut eszedbe, hogy mobil webshopra is kereshetnek, akkor nagyon sok releváns kereséstől eshetsz el. Én mindenképp azt javasolnám, hogy ha csak egy minimális költséggel is, de indíts egy átfogó DSA kampányt (Dinamikus Search = Dynamic Searc Ads, azaz dinamikus keresési hirdetés), ami feltárhat jó néhány olyan keresési kifejezést, amire nem is gondoltál, hogy érdemes lehet hirdetni.

Ha viszont olyan kifejezéseket látsz, amik számodra nem relevánsak, azokat ki is tudod zárni, ezeket kizáró kulcsszavaknak nevezik. Még jobb, ha már indulás előtt kicsit átgondolod, hogy mik lehetnek azok a kulcsszavak, amikre nem szeretnéd, ha megjelenne a hirdetésed.

Ilyenek lehetnek például ár-összehasonlító oldalak, a használt szó, vagy esetleg olyan nagyobb konkurenciák, akiknél úgy gondolod csak felesleges pénzégetés, ha megjelennél. Ha ezeket összegyűjtötted, akkor készíthetsz egy kizáró kulcsszó listát is, amit akár minden kampányhoz hozzá tudsz rendelni.

Későbbiekben ez a lista természetesen módosítható is, bővítheted, vagy törölhetsz is belőle. Kizáró kulcsszavak esetében is van jelentése az egyezési típusoknak, ha nem long tail kulcsszóról van szó, akkor simán általános egyezéssel használhatod azokat. Long tail kulcsszavak esetében viszont jobb óvatosnak lenni, és pontos egyezéssel felvenni azokat.

Amennyiben kíváncsi vagy a kulcszavakon túl miken múlik a sikeres Google Ads hirdetések titka, olvasd el erről szóló cikkünket!

Miért érdemes ingyenes ajánlatot kérned?

Webmaist előny:Teljesen ingyenes, nem terhel kötelezettség
Webmaist előny:Ha nem fogunk együtt dolgozni, akkor is tanulhatsz belőle
Webmaist előny:Ismerjük a problémáid, így hamar közös nevezőre jutunk
Webmaist előny:Nem sértődünk meg, ha versenyezteted az ajánlataidat

Ajánlatkérő űrlap

Vissza
Webmaister online jelenlét

Online jelenlét A-tól Z-ig

Webáruház tulajdonosként pontosan tudjuk, hogy milyen szempontoknak szeretnénk, ha megfelelne webáruházunk. Éppen ezért vállalkozásunk fő profilja a teljeskörű szolgáltatás, egészen a webáruház elkészítésétől a tartalommarketingen és hírlevelezésen át az online marketing kampánykezelésig.

Webmaister hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre

Webmaister telefon Telefon: +36-30/913-5283

Webmaister email Email: hello@webmaister.hu

Webmaister közösségi média Kövess minket: Webmaister Facebook Webmaister Instagram Webmaister LinkedIn Webmaister TikTok

Hivatalos Google partnerek vagyunk

Webmaister Kft. - Hivatalos Google Partner

Hivatalos Unas partnerek vagyunk

Unas partner

További partnereink

Cookiebot
Cookiebot hivatalos partner
Usercentrics
Optimonk
SalesAutopilot
Billingo
TrustIndex
CWEB
Utánvét Ellenőr
Canva
FogyasztóBarát
  • Kezdőlap
  • Ajánlatkérés
  • Marketing mindenkinek
  • Karrier
  • Blog
  • Adatkezelés
  • ÁSZF
  • Kapcsolat

Copyright © 2025 Webmaister.hu - Webmaister Kft. Minden jog fenntartva!

  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhetsz, amivel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.