Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Mondhatnánk azt is, hogy a kulcsszavak a keresési hirdetések alfája és ómegája! Nagyon fontos, hogy mit és milyen egyezéssel használsz!
Próbáld meg átkapcsolni kicsit az agyad és kikapcsolni a maximalista marketinges éned! Persze lehet, hogy több száz szerinted releváns kulcsszót össze lehet gyűjteni, de valóban erre keresnek az emberek?! Korábbi cikkünkben összeszedtük Neked, hogyan is kezdj neki a kulcsszókutatásnak lépésről-lépésre!
Ha már megvannak a megfelelő, releváns kulcsszavak, akkor már csak azt kell kitalálni, hogy azt milyen egyezési típussal vedd fel. Arra mindjárt itt az elején ki is térnék, hogy az általános egyezés-módosító kulcsszavak júliustól kifejezés egyezésű kulcsszóként működnek tovább. Erről a Google hivatalos közleményében találhatsz részletesebb információkat is. Na, de térjünk is rá a lényegre, hogy mi az, amit használhatsz.
Ilyenkor nincs semmi tennivalód, hiszen ez az alapértelmezett kulcsszóegyezési típus. Ezekkel nagyon óvatosan bánj, csak és kizárólag abban az esetben használd, ha eléggé le van szűkítve és nem lősz vele a vakvilágba!
Ennél a kulcsszóegyezési típusnál ugyanis bármilyen szó egyezik a keresési kifejezés bármelyik szavával megjelenhet rá a hirdetésünk.
Mit jelent ez számodra a gyakorlatban? Ha mondjuk, telefonokat értékesítesz, és te felveszed általános egyezésű kulcsszóként a telefon webshop kulcsszót, akkor megjelenhetsz arra a keresésre is, hogy webshop készítés.
Egy szó, mint száz, ha nem vagy benne biztos, inkább ne használd, mert nagyon félre pozicionálhatja a hirdetéseidet és olyan gyorsan égetheted vele a pénzed, hogy azt nézni is rossz.
Ebben az esetben annyi teendőd van, hogy két kis macskaköröm közé teszed be a kulcsszavad, tehát az előző példánál maradva, ez úgy fog kinézni, hogy "telefon webshop". Ebben az esetben csak akkor jelenhet meg a hirdetésed, ha ez a kifejezés megtalálható a keresés szövegében.
Nem olyan szűk, hiszen itt még bármi egyéb szöveggel megjelenhet, amik lehetnek relevánsak, illetve irrelevánsak is számodra. Ha mondjuk, te csak új telefonokat értékesítesz, de valaki úgy keres, hogy használt telefon webshop, sajnos akkor is megjelenhet a hirdetésed. (Erre a cikk végén még kitérünk, mit tehetsz ilyenkor.)
Abban az esetben viszont, ha valaki úgy keres, hogy telefon webshop garanciával, akkor az már neked egy releváns keresés lesz. Tehát ez akkor jó neked, ha olyan a termékköröd, ami mellett megengedheted, hogy a keresési kifejezés a megadott kulcsszavak előtt és után további kifejezéseket tartalmazzon.
Ez a kifejezésegyezéshez képest is egy szigorúbb változat, ilyenkor szögletes zárójel közé kell tenned a kulcsszavad, tehát ez úgy fog kinézni, hogy [telefon webshop]. Abban más ez a kifejezés egyezésnél, hogy csak és kizárólag akkor jelenhet meg a hirdetésed, ha a kulcsszó és a keresési kifejezés teljesen megegyezik.Ha csak ezt használod, akkor nagyon leszűkítheted a célközönséged.
Azt javaslom, hogy emellett használj kifejezés egyezésű kulcsszavakat is. Olyan long tail (hosszú kulcsszavas) kereséseket zárnál ezzel ki, amik egyébként a vállalkozásod szempontjából jók lennének, viszont vannak olyan helyzetek, amikor csak ez az egyezési típus elfogadható.
Összefoglalva mindhárom egyezési típusnak megvan a szerepe és a helye az Ads fiókodban, csak tudd, mikor melyiket használhatod.Én azt javaslom, hogy az általános egyezést, ha nem vagy biztos benne, egyáltalán ne használd inkább, vagy nagyon figyeld a keresési kifejezéseket és napi szinten zárd ki a pénzégető kulcsszavakat.
A kifejezés egyezésű és pontos egyezésű kulcsszavakkal pedig bátran kísérletezz! Persze ilyenkor is érdemes azért a keresési kifejezéseket figyelemmel követni.
Ha nagyon bizonytalan vagy, akkor maradj a pontos egyezésnél, de készülj fel, hogy sokkal alacsonyabb lesz a keresési volumen, potenciális vevőkről maradhatsz le, sőt még az is előfordulhat, hogy az alacsony keresési miatt el sem indul a hirdetésed.
Bár nem egyezési típus, mégis érdemes említést tenni róla. A keresési kifejezések figyelemmel követése azért is nagyon fontos, mert felbukkanhatnak olyan kulcsszavak, amikre nem is gondoltál, hogy így is kereshetik a terméked.
A példánknál maradva, ha nem jut eszedbe, hogy mobil webshopra is kereshetnek, akkor nagyon sok releváns kereséstől eshetsz el. Én mindenképp azt javasolnám, hogy ha csak egy minimális költséggel is, de indíts egy átfogó DSA kampányt (Dinamikus Search = Dynamic Searc Ads, azaz dinamikus keresési hirdetés), ami feltárhat jó néhány olyan keresési kifejezést, amire nem is gondoltál, hogy érdemes lehet hirdetni.
Ha viszont olyan kifejezéseket látsz, amik számodra nem relevánsak, azokat ki is tudod zárni, ezeket kizáró kulcsszavaknak nevezik. Még jobb, ha már indulás előtt kicsit átgondolod, hogy mik lehetnek azok a kulcsszavak, amikre nem szeretnéd, ha megjelenne a hirdetésed.
Ilyenek lehetnek például ár-összehasonlító oldalak, a használt szó, vagy esetleg olyan nagyobb konkurenciák, akiknél úgy gondolod csak felesleges pénzégetés, ha megjelennél. Ha ezeket összegyűjtötted, akkor készíthetsz egy kizáró kulcsszó listát is, amit akár minden kampányhoz hozzá tudsz rendelni.
Későbbiekben ez a lista természetesen módosítható is, bővítheted, vagy törölhetsz is belőle. Kizáró kulcsszavak esetében is van jelentése az egyezési típusoknak, ha nem long tail kulcsszóról van szó, akkor simán általános egyezéssel használhatod azokat. Long tail kulcsszavak esetében viszont jobb óvatosnak lenni, és pontos egyezéssel felvenni azokat.
Amennyiben kíváncsi vagy a kulcszavakon túl miken múlik a sikeres Google Ads hirdetések titka, olvasd el erről szóló cikkünket!