Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Korábban már írtunk az induló webshop buktatóiról, de mi a helyzet konkrétan a marketing területén? Ma már enyhe túlzással minden második ember social media vagy PPC szakember. Rengeteg olyan egyéni vállalkozó, vagy szabadúszó marketingessel találkozhatunk, akinek a munkája kifogástalan, viszont ennek az ellenkezőjébe is gyakran belefuthatunk. De vajon egy jó marketing szakember olyan lenne, mint a fehér holló? Mégis mi tévő legyek? Joggal merül fel a kérdés!
Ha legalább annyira értesz a marketinghez, hogy tudd mire kell figyelni, de esetleg nincs rá elég kapacitásod, akkor még talán jó döntés is lehet, hogy belső körben oldd meg a marketinget is. Ha még nem tartasz itt, ismerd meg az online marketinget dióhéjban!
Azzal viszont érdemes számolni, hogy egy webshop nem feltétlen köti le teljes mértékben egy személy teljes munkaidejét. Ráadásul, aki már önállóan, teljes munkaidőben el tudja látni ezt a feladatkört kielégítően, az valószínűleg költségesebb beruházás lesz, mintha ügynökséggel, vagy egy külső személlyel dolgoznál együtt.
Ha a marketinges munkatárs csak egy fiókkal foglalkozik, akkor előfordulhat az is, hogy nem jutnak eszébe olyan ötletek, amik esetleg egy ügynökségnek más fiókok tapasztalataiból adódóan igen. Könnyen lehet, hogy nem ismeri a Facebook hirdetések trükkjeit és az eredményes Google Ads hirdetések titkait sem tudja még.
Ebben az esetben már egy külső marketing szakértő végzi a munkát. Itt már sokkal nagyobb a “biztosíték” arra, hogy, akit megbízol az ért is ahhoz, amit csinál. Természetesen ilyenkor is becsúszhat hiba a rendszerbe, erre a cikk végén még visszatérünk. Egy jó szabadúszóval egyébként sokkal többet is nyerhetsz, mint gondolnád.
Egyrészről általában olcsóbban dolgoznak, mint egy ügynökség. Ez azért van, mert nem feltétlen a mennyiség a cél, hanem egy magasabb életszínvonal biztosítása. Pontosan ezért ők nem feltétlen fogják túlvállalni magukat, így biztos lehetsz abban, hogy jó kezekben, megfelelő odafigyeléssel futnak a rábízott fiókjaid.
Ugyanakkor mindenekelőtt kérj referenciát, tegyél fel 1-2 teszt kérdést, amiből kiszűrheted, hogy a kiszemelt szabadúszó valóban érti a dolgát, vagy csak két cikk elolvasása után belevágott a szakmába.
Kicsivel talán biztosabb választás lehet, mint egy freelancer alkalmazása, hiszen itt általában már több marketing szakember dolgozik a projekteden. Több a tudás az ügynökségnél. Ha esetleg jön egy nagyobb probléma, akkor van kivel ötletelni azon, hogy oldják azt meg. Itt még mindig alacsonyabb költségekkel lehet számolni, de azért itt már olykor lehet találkozni nagy ügynökségeket megközelítő havidíjjal is.
Ami pozitívum, hogy általában ezek a mini ügynökségek szabadúszókból nőtték ki magukat, vagy olyan társulásokból alakultak, ahol minden munkatárs nagyon lelkes. Ilyenkor nem kell azon aggódni, hogy ne lennének jó kezekben a fiókok, hiszen ezek az ügynökségek a nagy marketing ügynökségekkel veszik fel a harcot.
Itt egyértelműen az az ő céljuk is, hogy az ő cégük is felkerüljön a "nagyok közé". Ez pedig teljesítmény nélkül nem valósítható meg, tehát abban biztos lehetsz, hogy, ha egy ambiciózus csapat kezében vagy, akkor a legjobb helyen vagy!
Egy mini ügynökségnek ugyanis sokkal jobban fáj egy ügyfél elvesztése, mint egy nagy marketing szakértő cégnek, így foggal-körömmel küzdeni fognak a sikereidért, mert a te sikered az ő sikerük is egyben.
Profi ügynökség megbízásaEz annyiban tér el a "mini ügynökségtől", hogy már jóval nagyobb céggel dolgozol együtt. Ez afelől egy jó döntés, hogy ők valószínűleg már sok fiókot kezeltek és láttak. Ebből is adódik, hogy a felmerülő problémákat nagy eséllyel gyorsan tudják majd orvosolni.
A veszély viszont abban rejlik, hogy sokszor át tud fordulni ez a dolog profitorientált működéssé. Nyilván, mindenki pénzből él, véletlenül sem mondanánk, hogy ez másodlagos. Korábbi tapasztalatból tudom azt, hogy vannak olyan ügynökségek, ahol, ha kicsi vagy és "keveset" fizetsz, akkor nem úgy, nem annyit foglalkoznak veled.
Ez munkatársként is frusztráló, hiszen mindenki jól szeretne teljesíteni a munkahelyén. Hogy mondanád meg egy ügyfélnek, hogy kimerítette már a havi „munkaóra keretét” és már nincs kapacitásod rá, mert a főnökség nem engedi? Ugye te se vennéd jó néven?
A másik veszélyforrás, amikor a nagy ügynökségek elkezdik a gyakornokok alkalmazását, amivel nem is lenne gond. De sokszor előfordult már, hogy egy nagy ügynökség a gyakornokokkal kezeltette teljes egészében az ügyfelek fiókjait, amik teljesen veszteségesek voltak a tapasztalatlan kollégák miatt. Ha azt hallod gyakornok fogja kezelni teljes egészében a fiókot, jobb ha menekülsz, amíg lehet!
Összefoglalva bármilyen online marketing szakember mellett döntesz, minddel jól járhatsz, és mindnél lehetnek buktatók. Nézzünk pár riasztó dolgot, amikor bármilyen marketingessel is legyen dolgod, menekülj, ha sikeres webshopot szeretnél!
Egyedi esetekben lehet, hogy erre van szükség, de jó eséllyel neked nem. Feltételezzünk egy alap webshopot, érdekel hány látogató volt az oldaladon, ha nem vásároltak? Persze, csak a számoknak higgy!
Ha 3 hónapja dolgozol az ügynökséggel, de már a harmadik kiváló marketinges kollégával dolgozol együtt, akkor gondolkozz el. Nem véletlen hagyják ott a kollégák az ügynökséget. Ilyenkor abban is biztos lehetsz, hogy "nem a legélesebb kést húzzák elő a fiókból”"
Ne te vedd észre Analytics-ben, hogy valami gáz van. Azért fizetsz egy külsős marketing szakembert, hogy szóljon, ha úgy érzi gond van és korrigálja. Legalább, ha felhívod rá a figyelmet, tudjon a problémáról és ne érezd úgy, hogy Te tájékoztattad róla először.
Nem kell kétségbeesni sem, vannak időszakos beesések, de, ha azt 1-2 héten belül nem tudják visszahozni és nem is kapsz róla tájékoztatást, az gond.
Szépek a számok, jönnek a számlák, de senki nem kérdezi meg, szeretnétek-e valami promóciót, van-e új terméketek? Ilyenkor el kell gondolkozni, hogy nem lehetne-e kihozni ebből többet. Ne feledd, mindig van jobb, ne érd be az átlagossal!
Ha úgy gondolod, hogy szeretnél egy profi és megbízható csapattal együtt dolgozni, akkor kérj ingyenes konzultációt és átbeszéljük a céljaid, valamint azt, hogyan tudnánk együtt elérni.