Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Marketingstratégia mindenek előtt! Ha eddig nem vetted volna komolyan, akkor az új év alkalmával itt az ideje elkezdeni!
Egyrészről nem frusztrál, hogy már megint ki kell találni valami akciót, vagy bármi aktivitást. Hiszen van egy írásban foglalt terved, hogy mikor, milyen kommunikációval leszel jelen, milyen helyzetekre mit fogsz lépni és végül hogyan éred el a célodat. De egyetlen dolgot ne feledj, stratégiaalkotás során ne a multikat vedd alapul!
A marketingesek feladatát is megkönnyíted vele, hiszen ők is jobban tudnak tervezni, hogy mikor kell majd nagyobb kapacitás tőlük üzleted számára. Ha azt látod, hogy valami működik, valami viszont nem, akkor a későbbiekben tudsz rajta korrigálni és változtathatsz a terveiden. Ezzel azt éred el, hogy nem adhoc jelleggel történik majd a céged életében valami.
Előre meg tudod határozni, hogy adott kampányra mekkora keretet szánsz és mekkora bevételt remélsz. Azt pedig már megtanultuk, hogy a konverziómérés hozadéka, hogy egy kampány lezárultával következtetéseket vonhatsz le és új célokat határozhatsz meg a jobb eredmények elérése érdekében.
Akárcsak az üzleti terv esetén, ez is változó, leginkább iparágtól cégtípustól és a csapat stílusától függ. Akár 1 évre előre is megtervezhetitek a nagyobb kampányokat. Kezdő e-kereskedőknek és ha te még csak most barátkozol a marketingstratégia gondolatával, általában negyedéves tervezést javaslunk.
Ennél rövidebb távra nem igazán érdemes gondolni, mert például a havi, rosszabb esetben a heti tervezés eredménye, hogy kapkodni fogtok és végül rosszul sül el a kampány, mert még az előző hibáit javítjátok, mikor már a következő kampányt kellene készíteni. Ugyanakkor mindig legyen folyamatos a tervezés, tehát az aktuális negyedév véglegesítését követően kezdjetek el dolgozni a következőn, különben a havi tervezéshez hasonlóan le fogtok maradni.
Van az a mondás is, miszerint, ha leírtad a céljaid, az már fél siker. Valahogy így van ez a marketingstratégia terén is. Ha csak gondolkozol rajta, de nem írod le, elveszhet az infó.
Mindegy hova, nem kell projektmenedzsment alkalmazás, legyen az egy e-mail, word doksi, vagy a jegyzetfüzeted, de írd le mit szeretnél. Később így sokkal egyszerűbb lesz tovább gondolni az ötleteket, vagy új ötletekkel előállni.
Nem mellesleg, ha valahol félresiklik a kampány, akkor érdemes utánajárnotok, hogy ki és miben hibázott, így elkerülhetitek az olyan kommunikációs félreértéseket, aminek nincs felelőse, ez pedig a mérgezett céges légkör melegágya.
Természetesen növekedni, fejlődni mindenki szeretne. De neked mit jelent a növekedés? Minden vállalkozás más-, és más növekedési pályán van. Te hol tartasz most? Ehhez képest hova szeretnél eljutni mondjuk következő év végére? Ami még fontosabb, hogyan szeretnéd ezt a cél elérni? És akkor a fentebb említett stratégiai tervezés itt kap nagy hangsúlyt.
Fogalmazd meg és írd le azt, hogy mit szeretnél elérni jövő év végére.
Mondjuk szeretnéd az online jelenlétedet fejleszteni, a jelenelgi X milliós bevételedből Y milliót csinálni. Nagyon szuper, de mit teszel azért, hogy ezt elérd? Felveszel több embert? Új termékeket vezetsz be? Nagyobb hangsúlyt fektetsz online marketingre? Több lesz a marketing költséged? Profibbak lesztek ügyfélkezelésben? Ne csak várd, hogy jöjjön az eredmény, hiszen az magától nem szokott menni, vagy legalábbis nem sűrűn. Tegyél érte, dolgozz a kitűzött célért minden nap!
Ha bizonytalan vagy, csak a célt ismered, de a hozzá vezető útról még csak fogalmad sincs, akkor se ess kétségbe! Ezért vagyunk többek között mi is, segítünk, hogy az előttünk álló fordulatos év szakmailag az eddigi legsikeresebb éved lehessen! Tegyél érte, tedd meg a 0. lépést és kérj egy ingyenes konzultációt tőlünk!