Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Sokszor megkapjuk azt a kérdés, hogy mekkora marketing költség ideális ahhoz, hogy a leggyorsabban a legtöbb bevételt hozza. Ilyenkor az első, amit figyelembe kell venni az az, hogy mekkora költséget tudtok egyáltalán erre fordítani. Persze, ettől függetlenül tudjuk, hogy jó valami támpontot is belőni.
Amikor nekünk kell tanácsot adni, minden esetben első lépés a kulcsszókutatás. Ilyenkor megpróbáljuk a lehetséges kulcsszavakat felderíteni és megnézni, hogy mekkora a keresési volumen, illetve mekkora az átlagos CPC (=Cost Per Click, azaz egy kattintás költsége).
Ez azért is fontos, mert ebből tudunk következtetni már arra is, hogy adott költségből -a példánkban legyen az most 200.000 Ft- hány konverziót tudsz majd realizálni.
Ha már ismered a piacod, és nem vagy teljesen új az online térben, akkor kicsivel könnyebb a dolgunk, hiszen ismered a szezonalitást, tudod mekkora az átlagos kosárértéked. Ha viszont még teljesen kezdőként indulsz, akkor ezt is csak megbecsülni tudjuk. Nézzük a számokat.
Tegyük fel, hogy a fenti példából kiindulva havi 200.000 forintot szánsz a marketingre, a piacodon jellemzően 50 Ft-os CPC mellett tudunk behozni látogatót az oldalra, ami mellé társul kezdő webáruházként egy 1,5%-os e-kereskedelmi konverziós arány (ez azt jelenti, hogy látogatók közül százalékosan mennyi vásárlást tudsz realizálni). Ha 50 forintból hozunk egy látogatót neked, az azt jelenti, hogy 1 hónapra lebontva számíthatunk 4.000 látogatóra az oldalon.
Ha 1,5%-os e-kereskedelmi konverziós aránnyal számolunk, akkor ez azt fogja jelenteni, hogy nagyjából 60 rendelés várható. Ha tudod, hogy az átlagos kosárértéked, 20.000 Ft, akkor ez 1.200.000 Ft árbevételt fog neked jelenteni.Összegezve, a marketing költség 200.000 Ft, amiből származik 1.200.000 Ft árbevételed és átlagosan egy rendelésért hozzávetőlegesen 3.330 Ft-ot kellett fizetned. Természetesen ebből még nem gazdagodtál meg, de látod legalább, hogy működik a dolog.
Ha ugyanekkora marketing költség mellett az e-kereskedelmi konverziós arány magasabb lenne, tehát ha többen adnának le rendelést, akkor nyilván több bevételt is realizálnál. Jó-jó persze, egyszerű a matek, a kérdés csak annyi, hogyan lehet javítani ezen?
Ilyenkor, ha valaki kosárba helyezte a termékét, de a rendelést valamiért még sem adta le, tudsz egy emlékeztetőt küldeni nekik, hogy még leadhatja a rendelését, sőt akár egy kupon ajánlattal még jobban növelheted az esélyeid.
Ha szeretnéd növelni a vásárlói elköteleződést, akkor mindenképpen ajánlott egy vásárlást követő véleménykérő levél kiküldése, melyet szintén kuponnal honorálhatsz a jobb eredmény érdekében.
Rengeteg minden miatt hagyhatják el az oldalad, ha például nem talál elég információt a termékről, de máshol megtalálja, akkor már vesztettél vásárlókat. Nem egyértelmű a rendelési folyamat? Túl drága a szállítás? Túl drága a termék?Érdemes mindig külső szemlélőkkel is megnézetni az oldalt, hiszen Te már nem fogod észrevenni ezeket az apróságokat. Viszont, ha segítséget kérsz akár egy családtagtól, baráttól, akár milliókat takaríthatnak meg neked!
Sokakat kiráz a hideg már csak a szó hallatán is, pedig, ha megfelelően alkalmaznák, nagyon jó eredményeket produkálna. Állíts be egy ajánlatot azoknak, akik elhagynák az oldalad, győzd meg őket, hogy maradjanak. Ha igazán profi és a látogatók számára sem zavaró megoldást szeretnél, jó szívvel ajánljuk állandó partnerünk, az Optimonk pop-up szolgáltatásait.
Itt sem kell feltétlen kupont, vagy kedvezményt adni (de persze ilyenkor ez is nagyon meggyőző tud lenni), ha viszont van egy olyan terméked, ami visszahúzhatja a vásárlót, akkor alkalmazd azt!
Például: Tudtad, hogy ezt a terméket, már több, mint 500 elégedett vásárlónk használja? Nézd meg a véleményüket.
Ezzel a módszerrel hosszú távon is növelheted a bevételed, hiszen elkötelezett, visszatérő vásárlókat szerezhetsz vele.
Regisztrációért is adhatsz egy kis plusz hűségpontot, így növelve azok számát, akik regisztrálnak, esetleg feliratkoznak a hírleveledre.
Szintén ingyenes és roppant hatékony módszer, ha meglévő feliratkozóidnak időről-időre különleges ajánlatokat küldesz a követőleveleken felül. Gondolhatod, hogy ugyan, az email marketing felett eljárt az idő, de ez nem igaz! Nem feltétlenül kell 50%-os leárazásra gondolni. Sokszor nagyra értékelik azt is, ha elsőként nekik jelentesz be egy új terméket, vagy a hétvégi akcióról küldesz egy emlékeztetőt.
Ha megnézed a fenti pontokat, egyiknek a beállítása vagy optimalizálása sem túl bonyolult feladat, így viszonylag gyorsan növelheted a bevételed. A legfontosabb, hogy szánj rá egy kis időt, anélkül nem fog menni, viszont cserébe a marketing költség nagyjából változatlan marad nagyobb bevétel mellett.
Tegyük fel, hogy megcsináltad minden javaslatunkat és így az e-kereskedelmi konverziós arányod is 2,5%-ra emelkedett, vagyis az eddigi 15 vásárló helyett 1.000 látogatóból most már 25 fogja leadni rendelését!
Nézzük meg, 200.000 Ft marketing költség mellett, ugyanúgy 4.000 látogatóval számolva a webshopodra 60 helyett most már 100 konverziót tudsz realizálni, ami 2.000.000 Ft árbevételt jelent, tehát néhány apró trükk alkalmazásával 800.000 forinttal növelted a havi bevételed.
Ugye milyen egyszerű?
Van még pár jó ötletünk, ha segítségre lenne szükséged, akkor keress minket és beszéljünk egy ingyenes konzultáció keretében.