Webmaister.hu

Ajánlatkérés

Webmaister.hu
  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog

Ajánlatkérés

  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Mekkora marketing költség javasolt induláshoz?

Mekkora marketing költség javasolt induláshoz?

Sokszor megkapjuk azt a kérdés, hogy mekkora marketing költség ideális ahhoz, hogy a leggyorsabban a legtöbb bevételt hozza. Ilyenkor az első, amit figyelembe kell venni az az, hogy mekkora költséget tudtok egyáltalán erre fordítani. Persze, ettől függetlenül tudjuk, hogy jó valami támpontot is belőni.

Jún 04
2022
09:00
Ádám
Ádám
2022.06.04 09:00
Marketing
Stratégia
Szűrés törlése
Jún 04
2022
09:00

Marketing költség meghatározása

Havi költségkeret meghatározása

Amikor nekünk kell tanácsot adni, minden esetben első lépés a kulcsszókutatás. Ilyenkor megpróbáljuk a lehetséges kulcsszavakat felderíteni és megnézni, hogy mekkora a keresési volumen, illetve mekkora az átlagos CPC (=Cost Per Click, azaz egy kattintás költsége).

Ez azért is fontos, mert ebből tudunk következtetni már arra is, hogy adott költségből -a példánkban legyen az most 200.000 Ft- hány konverziót tudsz majd realizálni.

Mekkora bevételre számíthatsz?

Ha már ismered a piacod, és nem vagy teljesen új az online térben, akkor kicsivel könnyebb a dolgunk, hiszen ismered a szezonalitást, tudod mekkora az átlagos kosárértéked. Ha viszont még teljesen kezdőként indulsz, akkor ezt is csak megbecsülni tudjuk. Nézzük a számokat.

Tegyük fel, hogy a fenti példából kiindulva havi 200.000 forintot szánsz a marketingre, a piacodon jellemzően 50 Ft-os CPC mellett tudunk behozni látogatót az oldalra, ami mellé társul kezdő webáruházként egy 1,5%-os e-kereskedelmi konverziós arány (ez azt jelenti, hogy látogatók közül százalékosan mennyi vásárlást tudsz realizálni). Ha 50 forintból hozunk egy látogatót neked, az azt jelenti, hogy 1 hónapra lebontva számíthatunk 4.000 látogatóra az oldalon.

Ha 1,5%-os e-kereskedelmi konverziós aránnyal számolunk, akkor ez azt fogja jelenteni, hogy nagyjából 60 rendelés várható. Ha tudod, hogy az átlagos kosárértéked, 20.000 Ft, akkor ez 1.200.000 Ft árbevételt fog neked jelenteni.
Összegezve, a marketing költség 200.000 Ft, amiből származik 1.200.000 Ft árbevételed és átlagosan egy rendelésért hozzávetőlegesen 3.330 Ft-ot kellett fizetned. Természetesen ebből még nem gazdagodtál meg, de látod legalább, hogy működik a dolog.

Mennyi bevételre számíthatsz?

Mivel növelhetjük a ROAS-t (hirdetések megtérülését)?

Ha ugyanekkora marketing költség mellett az e-kereskedelmi konverziós arány magasabb lenne, tehát ha többen adnának le rendelést, akkor nyilván több bevételt is realizálnál. Jó-jó persze, egyszerű a matek, a kérdés csak annyi, hogyan lehet javítani ezen?

1. Alkalmazz kosárelhagyó és vásárlás követő leveleket

Ilyenkor, ha valaki kosárba helyezte a termékét, de a rendelést valamiért még sem adta le, tudsz egy emlékeztetőt küldeni nekik, hogy még leadhatja a rendelését, sőt akár egy kupon ajánlattal még jobban növelheted az esélyeid.

Ha szeretnéd növelni a vásárlói elköteleződést, akkor mindenképpen ajánlott egy vásárlást követő véleménykérő levél kiküldése, melyet szintén kuponnal honorálhatsz a jobb eredmény érdekében.

2. Nézd meg, hol lépnek ki az oldaladról, mi lehet a gond?

Rengeteg minden miatt hagyhatják el az oldalad, ha például nem talál elég információt a termékről, de máshol megtalálja, akkor már vesztettél vásárlókat. Nem egyértelmű a rendelési folyamat? Túl drága a szállítás? Túl drága a termék?
Érdemes mindig külső szemlélőkkel is megnézetni az oldalt, hiszen Te már nem fogod észrevenni ezeket az apróságokat. Viszont, ha segítséget kérsz akár egy családtagtól, baráttól, akár milliókat takaríthatnak meg neked!

3. Minden kezdő cégvezető rémálma: a felugró ablak

Sokakat kiráz a hideg már csak a szó hallatán is, pedig, ha megfelelően alkalmaznák, nagyon jó eredményeket produkálna. Állíts be egy ajánlatot azoknak, akik elhagynák az oldalad, győzd meg őket, hogy maradjanak. Ha igazán profi és a látogatók számára sem zavaró megoldást szeretnél, jó szívvel ajánljuk állandó partnerünk, az Optimonk pop-up szolgáltatásait.

Itt sem kell feltétlen kupont, vagy kedvezményt adni (de persze ilyenkor ez is nagyon meggyőző tud lenni), ha viszont van egy olyan terméked, ami visszahúzhatja a vásárlót, akkor alkalmazd azt!

Például: Tudtad, hogy ezt a terméket, már több, mint 500 elégedett vásárlónk használja? Nézd meg a véleményüket.

4. Alkalmazz hűségpont-rendszert

Ezzel a módszerrel hosszú távon is növelheted a bevételed, hiszen elkötelezett, visszatérő vásárlókat szerezhetsz vele.

Regisztrációért is adhatsz egy kis plusz hűségpontot, így növelve azok számát, akik regisztrálnak, esetleg feliratkoznak a hírleveledre.

5. Rendszeresen küldj hírlevelet feliratkozóidnak

Szintén ingyenes és roppant hatékony módszer, ha meglévő feliratkozóidnak időről-időre különleges ajánlatokat küldesz a követőleveleken felül. Gondolhatod, hogy ugyan, az email marketing felett eljárt az idő, de ez nem igaz! Nem feltétlenül kell 50%-os leárazásra gondolni. Sokszor nagyra értékelik azt is, ha elsőként nekik jelentesz be egy új terméket, vagy a hétvégi akcióról küldesz egy emlékeztetőt.

Mi lesz ennek az eredménye?

Ha megnézed a fenti pontokat, egyiknek a beállítása vagy optimalizálása sem túl bonyolult feladat, így viszonylag gyorsan növelheted a bevételed. A legfontosabb, hogy szánj rá egy kis időt, anélkül nem fog menni, viszont cserébe a marketing költség nagyjából változatlan marad nagyobb bevétel mellett.

Tegyük fel, hogy megcsináltad minden javaslatunkat és így az e-kereskedelmi konverziós arányod is 2,5%-ra emelkedett, vagyis az eddigi 15 vásárló helyett 1.000 látogatóból most már 25 fogja leadni rendelését!

Nézzük meg, 200.000 Ft marketing költség mellett, ugyanúgy 4.000 látogatóval számolva a webshopodra 60 helyett most már 100 konverziót tudsz realizálni, ami 2.000.000 Ft árbevételt jelent, tehát néhány apró trükk alkalmazásával 800.000 forinttal növelted a havi bevételed.

Ugye milyen egyszerű?

Van még pár jó ötletünk, ha segítségre lenne szükséged, akkor keress minket és beszéljünk egy ingyenes konzultáció keretében.

Bevétel növekedés

Miért érdemes ingyenes ajánlatot kérned?

Webmaist előny:Teljesen ingyenes, nem terhel kötelezettség
Webmaist előny:Ha nem fogunk együtt dolgozni, akkor is tanulhatsz belőle
Webmaist előny:Ismerjük a problémáid, így hamar közös nevezőre jutunk
Webmaist előny:Nem sértődünk meg, ha versenyezteted az ajánlataidat

Ajánlatkérő űrlap

Vissza
Webmaister online jelenlét

Online jelenlét A-tól Z-ig

Webáruház tulajdonosként pontosan tudjuk, hogy milyen szempontoknak szeretnénk, ha megfelelne webáruházunk. Éppen ezért vállalkozásunk fő profilja a teljeskörű szolgáltatás, egészen a webáruház elkészítésétől a tartalommarketingen és hírlevelezésen át az online marketing kampánykezelésig.

Webmaister hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre

Webmaister telefon Telefon: +36-30/913-5283

Webmaister email Email: hello@webmaister.hu

Webmaister közösségi média Kövess minket: Webmaister Facebook Webmaister Instagram Webmaister LinkedIn Webmaister TikTok

Hivatalos Google partnerek vagyunk

Webmaister Kft. - Hivatalos Google Partner

Hivatalos Unas partnerek vagyunk

Unas partner

További partnereink

Cookiebot
Cookiebot hivatalos partner
Usercentrics
Optimonk
SalesAutopilot
Billingo
TrustIndex
CWEB
Utánvét Ellenőr
Canva
FogyasztóBarát
  • Kezdőlap
  • Ajánlatkérés
  • Marketing mindenkinek
  • Karrier
  • Blog
  • Adatkezelés
  • ÁSZF
  • Kapcsolat

Copyright © 2025 Webmaister.hu - Webmaister Kft. Minden jog fenntartva!

  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhetsz, amivel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.