
Organikus forgalom növelése hatékonyan
Az e-kereskedelemben az organikus forgalom növelése kritikus pont, sokan nem is fektetnek erre kellő figyelmet. De mire van szükséged hozzá? Mindenekelőtt kezdésnek olvasd el a keresőoptimalizálás gyorstalpalónkat!
Írj blogot!
Nem kell regényírásba fogni, 1.500-3.000 karakteres releváns és rendszeres blogbejegyzésekkel sokat tehetsz azért, hogy a Google beindexeljen és releváns tartalmaid alapján előrébb soroljon a találatok között.
Figyelj rá mindig, hogy csak olyan témában írj, ami szorosan kapcsolódik céged tevékenységéhez. A Webmaister blogcikkek között se fogsz villanyszerelési tippekkel találkozni, ez nem véletlen. Koncentrálj a szakterületedre, amiben a legjobb vagy, szóljon erről a tartalomgyártás!
Kezdj el a SEO-ra koncentrálni!
Az organikus forgalom növelése már a technikai SEO beállításokkal is elindulhat. Tedd rendbe oldalaid Címsorait, meta adatait és URL-jeit, ez is látható eredményeket fog hozni!
Emellett pedig igyekezz elhagyni a gyártói szövegeket. Érdemes a kategória oldalaidon, termékoldalaidon egyedi szöveges tartalmat feltöltened, hogy ezeket is értékelni tudja a Google.
Ha már ezeket kipipáltad, akkor elkezdheted a külső linképítést is, amivel megbízhatsz szakértő ügynökséget is, de akár magad is meg tudod csinálni, ha figyelsz pár alapszabályra. Már számos lehetőség adott ahhoz, hogy te magad is elvégezd a "piszkos munkát".
Például a WhitePress nevű külső linképítő szolgáltató kiválóan alkalmas erre. Az előre megírt cikked is meg tudod jeleníteni, de akár ott is tudsz cikket íratni szövegírókkal.
Ezt követően pedig ki tudod választani, hogy melyik oldalon szeretnéd, ha a cikked megjelenne. Látod egyből, hogy ezért mennyit kell fizetned, ráadásul így sok külső linképítő szolgáltató céggel szemben kontrollálhatod, hogy milyen célközönségnek, milyen minőségű oldalon jelenik meg a tartalmad.
Légy aktív a közösségi médiában!
A Facebooknak ugyan már elég alacsony az organikus elérése, és egyre nehezebb ott átütő sikereket elérni, de releváns tartalommal és egy minimális kiemeléssel még ez is áthidalható. Később pedig nagyobb eséllyel jutsz el a célközönségedhez már "teljesen ingyen" is.
A jövőre nézve pedig a cél az is, hogy egyre több idegen tartalmat lássunk majd a Facebookon, hogy jobban fent tudják tartani az érdeklődést. Tehát ebben is várható pozitív változás.
Emellett a cél, hogy a lehető legtöbb felületen aktív legyél, legyen szó Instagramról, LinkedInről, vagy Twitterről. Ha pedig a szöveges és képi tartalmak után valami többre vágynál, itt az ideje elkezdened ismerkedni a TikTokkal is.
Reagálj mindenre!
Nem elég, ha kiengedsz egy bejegyzést, azt követned és moderálnod is kell a kommenteket. Minden kérdésre válaszolj, ha pedig valaki negatív kommentet írna, akkor mérlegelj. Ha van igazságalapja mindenképp orvosold a problémát, próbáld előnyödre fordítani.
A bejegyzéseken túl írhatnak rólad megjegyzést vélemény formájában is Google vagy Facebook profilodon. Akár pozitív, akár negatív, vedd a fáradtságot, köszönd meg, járj utána, tisztázd a félreértéseket. A lelkesedésedet a keresőóriás is értékelni fogja!