Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Még április közepén jelentette be a keresőóriási, hogy új funkcióval bővülnek a Google Ads javaslatok, Ez pedig nem más, mint az automatikus javítások alkalamzása. Elsőre talán kicsit rosszul hangzik, hiszen mindannyian találkoztunk már a Google rendszer javaslataival, amik között akad jó néhány, ami megkérdőjelezhető. Szerencsére Google Ads partnerként már jóval a publikus béta megjelenés előtt kipróbálhattuk az új funkciókat, így van miről beszámolnunk.
Először is, hol találod: Ha rákattintasz a javaslatok menüpontra, akkor jobb oldalt felül lesz egy kis ikon. Még csak a béta verzió érhető el, Automatikus javítások néven lesz.
Ha már most megijednél, hogy ezzel az összes alatta lévő javaslathalmazt elfogadnád, ne aggódj, kattints rá nyugodtan, itt még nem történik semmi.
Alapvetően 3 fő részből áll a beállítási menü, ebből az elsőt mi egyből ki is hagynánk. Itt ugyanis ajánlattétellel és költségkerettel kapcsolatos dolgokat tudnánk engedélyezni a Google számára, ezt azért jobban szeretjük mi magunk kézben tartani, viszont akik eddig is automatikus ajánlattételt alkalmaztak, nyugodtan kipróbálhatják ezt is.
Na, ez már érdekesebb kategória, hiszen sok olyan lehetőséget tudunk bekapcsolni, amivel igazából nincs vesztenivalónk. Ugyanakkor a kulcsszókutatást érdemes előre megfontoltan végezned.
Itt tulajdonképpen, ha új platform lép be a Google rendszerébe, nem kell azt manuálisan egyesével a kampányokon belül beállítgatni, hanem a rendszer automatikusan elvégzi azt helyettünk. Plusz ráadás, hogy, akik ezt nem állítják be, azokhoz képest már lesz versenyelőnyöd is és máris közelebb kerülsz, hogy lenyomd a konkurenciát.
Már nem kell azon aggódni, hogy esetlegesen maradtak felvéve olyan kulcsszavak, amikre nincs is szükségünk, hiszen a rendszer minden ilyet eltávolít majd.
Ha esetleg maradtak volna bent a kizáró kulcsszavak között olyan kifejezések, melyekre célzunk, akkor könnyű helyzetben vagyunk, a rendszer ezeket eltávolítja helyettünk.
Nyugodtan bekapcsolhatod, ezt később az elemzések során tökéletesen felhasználhatod, teljesen kockázatmentes.
Van egy olyan lehetőségünk is, hogy megengedjük a rendszernek, hogy dinamikus keresési hirdetéseket létrehozzon. Ezt abban az esetben teszi meg, ha úgy gondolja, hogy az adott keresésre relevánsabb hirdetést tudna megjeleníteni, mint amik létre vannak hozva.Ezzel azért óvatosabbak vagyunk, mint a fenti 4 lehetőséggel, de azért érdemes kipróbálni.
Itt fontos, hogy a webhely tartalma alapján hozza létre az új hirdetéseket, tehát egyre nagyobb a hangsúly azon, hogy az oldalon megfelelő minőségű tartalom szerepeljen. Ha eddig esetleg ezt kicsit, vagy nagyon elhanyagoltátok, akkor gőzerővel dolgozzatok rajta és ideje nagyobb hangsúlyt fektetni a tartalomgyártásra!
Természetesen nem javasolunk mindent elfogadni. Nézzük azokat a beállításokat, amit mi nem állítanánk be.
Kétséges lehet, hogy mit ítél meg kizáró kulcsszónak a rendszer, illetve mi alapján teszi ezt, így egyeltőre mi ezzel nem érdemes kísérletezni.
Itt is szintén a fenti probléma merült fel. Továbbá azért már láttunk pár cifra javaslatot új kulcsszó hozzáadására, így ezzel nem kockáztatnánk, az a biztos ha mi tartjuk ezt kézben.
A Google Ads javaslatok között ki ne találkozott volna azzal, hogy vegye fel kulcsszavaihoz hasonló szavakat általános egyezéssel is?! Természetesen nem véletlen nem vettük fel, így mi nem szeretnénk azt sem, ha a rendszer magától felvenné ezeket.
Az előző ponthoz nagyon hasonló, viszont ebben az esetben csak a már hozzáadott kulcsszavak általános egyezéses változatait adja hozzá, új, hasonló kulcsszavakat nem vesz fel. Ennek ellenére ezt sem akarjuk, jobb ezt kézben tartani.
Ugyan csak 1 év után távolítja el a kulcsszavakat, így ez a legkevésbé rizikós opció a nem ajánlott tételek közül, de mi ezzel is úgy voltunk, hogy maradunk inkább a manuális beállításon.
Amennyiben ezt bekapcsoljuk, az algoritmus a display hirdetéseink közönségét elkezdi bővíteni, így több emberhez juthatunk el, de vajon mennyire releváns az a kibővített célközönség? Mi nem kockáztatunk, ezt inkább kihagyjuk!
Itt még 2 javítási módszert találunk, amiket szerintünk érdemes megpróbálni. Az egyik az optimalizált hirdetésrotáció használata. Ezzel biztosan nincs semmi veszítenivaló, hiszen miért ne szeretnénk azt a hirdetést megjeleníteni, ami várhatóan nagyobb aktivitást vált ki?
A másik már egy kicsit komplexebb, hiszen azt is megengedhetjük a rendszernek, hogy reszponzív keresési hirdetéseket hozzáadjon, hogy relevánsabb legyen a hirdetésünk. Mindenki eldönti, hogy ezt szeretné-e a Google-re bízni, szerintünk érdemes lehet kipróbálni, de csak óvatosan!
Ha még mindig lennének kétségeid, hogy ezt neked megéri-e beállítani, akkor van egy jó hírünk! Egyrészt minden beállítást természetesen, bármikor visszavonhatsz. Ha úgy gondolod, hogy nem hatékony vagy csak megnehezíti a munkát, egy kattintással ki tudod kapcsolni.
Jó hír továbbá, hogy nem kell a kampányokat bújni, hogy vajon volt-e módosítás, mert van egy előzmények fül is, ahol a rendszer minden egyes változást kilistáz nekünk. Ráadásul, nem csak kilistázza, hanem vissza is tudod vonni az adott módosítást, illetve módosítani is tudsz rajta. Tehát, ha a rendszer létrehozott neked egy új hirdetést, de annak a szövegébe kicsit belenyúlnál, akkor arra is van lehetőség.
Megnyugtatásképp, ha bárki beállítja az automatikus javításokat, nagy valószínűséggel eleinte semmi nem fog történni.
A módosításokat a rendszer nagyon óvatosan kezdi el, tehát emiatt sem kell aggódni. Emellett azt is tudnod kell, hogy a webhely tartalma, a hozzáadott kulcsszavak és a korábbi hirdetéseid alapján alkotja a hirdetéseket, így mostantól még fontosabb, hogy minőségi tartalmat gyárts!
Ha pedig már nagyon belejöttél a javaslatok alkalmazásába, olvasd el az eredményes Google Ads kampányok titkait!