Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Ha egy webshopot indítottál nyilván nem az a cél, hogy egy kis plusz kiegészítést tegyél a fizetésed mellé, hanem minél hamarabb ebből szeretnél megélni, szeretnéd, ha gyorsan és nagyot tudnál nőni. Üzleti terv nélkül ez nem fog működni, szóval, ha eddig csak sodródtál az árral, ideje változtatni!
Érdemes leülnöd és megfogalmazni azokat a célokat, amiket rövid, illetve hosszútávon el szeretnél érni, tehát egy üzleti terv elengedhetetlen lesz, ha vannak céljaid. Többek között ez a stratégiaalkotás alapja.
Lehetnek teljesen irreális vágyaid is, hogy a piac egyik legmeghatározóbb szereplőjévé szeretnél majd válni. Fontos, hogy reális megvalósítási időt adj magad, hogy ne legyen csalódás már az elején. Legyen több célod, különböző időszakokra és nézd, tudod-e tartani az ütemet!
Tehát ha maradunk annál, hogy a piac meghatározó szereplőjévé szeretnél válni, akkor azt ne 1 éves tervek közé sorold. Természetesen lehet, hogy megtaláltál egy olyan lehetőséget, olyan ötleted van, amivel akár ez még lehetséges is, de a legtöbb esetben azért kicsit nehezebb, és hosszabb lesz az út.
Amennyiben már adott a terv és a stratégia egy része, következő lépés a webáruház indítás, olvasd el ezzel kapcsolatos cikkünket is!
Odadobod az egész projektet egy marketinges csapat kezébe és várod, hogy megoldják helyetted a dolgok jelentős részét? Ha ezen a kérdésen komolyan elgondolkoztál, akkor itt az ideje újratervezni! Egy alapjaiban koncepció nélküli projekten, minden további nélkül a legjobb marketinges sem fog csodát tenni, ráadásul induló webshop tulajonosként nagyon válogasd meg, hogy milyen marketing szakemberre bízod céged!
Először is kell egy jó termék, vagy szolgáltatás! Ez az első lépés, amivel ki tudsz tűnni a tömegből. Kell egy olyan versenyelőny, ami kiemel a versenytársak sokasága közül. Mik lehetnek ezek a versenyelőnyök?
Beszállhatsz árversenybe is, de ez indulóként elég nehéz vállalkozás lesz és egyébként sem javasoljuk soha, mert mindig lesz egy óriás vállalat, aki alád tud ígérni. Ráadásul hosszútávon is belebukhatsz ebbe az előnybe. Nem minden a bevétel, ha utána nem marad semmi belőle. Lehet sok vásárlód, de neked ettől nem lesz jobb, jól gondold meg, hogy ezen az úton indulsz el, mert vannak jobb lehetőségeid is!
Építs közösséget, adj élményt! Sokan érzelmi alapon döntenek. Lehet, hogy azt mondod ez hülyeség, de gondolj bele. Ha azt látom, hogy mindenki szívesen vásárol egy adott cégtől, rengeteg a pozitív tapasztalat, segítőkészen állnak hozzád, akkor neked nem ér meg egy kicsit több pénzt ez a plusz, amit megkapsz? Naná, hogy megéri, ráadásul beindul a csordaszellem és nincs megállás! Időigényes az tény, viszont a konkurencia nagy valószínűséggel éppen ezért nem is vágott bele.
Adj ajándék terméket! Itt nem arra gondolok, hogy több ezer forint értékű termékeket kell ajándékba adni. Apró figyelmesség, amire nem is számít senki, ilyen például, hogy teszel egy köszönőkártyát a csomagba, mellé egy kis csokit, egy komolyan megkomponált, értékes szakmai cikket e-book formában, esetleg nyomtatva.
De számold ki mennyibe kerül egy logózott toll, nyakbaakasztó, naptár, vagy sörnyitó. Ha leosztod, neked alig van vele költséged, de a vásárló úgy fogja érezni, hogy, ezek aztán a jófej eladók. Hidd el, egyből elfogja mesélni másoknak is, a csordaszellem itt is működik!
Ha nem tudsz olyan szolgáltatást adni, ami az iparágadon belül fontos lenne, például jó lenne helyszíni felmérést kínálni a vásárlás mellé, hogy biztosan a megfelelő termék kerüljön beüzemelésre, de kezdőként még nincs rá kapacitásod. Ne csüggedj, próbálkozz a másik oldalról, told ki az elállási időt a jogszabályban meghatározott 14 napról 30, 60, esetleg 90 napra.
Hidd el, óriási lesz a bizalom, de aki vissza akarja küldeni a terméket, 14 napon belül is megteszi, így szinte extra kockázatot nem is vállalsz.
Még tovább mennél? Vállald át a visszaküldés díját is, így reklámozhatod magad úgy, hogy a vásárlás teljesen kockázatmentes, ennek biztosan nem tudnak ellenállni!
Ne várd a sült galambot, hogy a szádba repüljön, hiszen már megtanulhattad, hogy nincs ingyen vacsora! Keresd mindig a lehetőségeket, az újabb termékeket, a plusz szolgáltatást, amit adhatsz, amivel elkötelezett vásárlókat fogsz szerezni. Figyeld a nagyobb konkurenciát, akár külföldi feltörekvő, vagy piacvezető cégek példáját is követheted és próbáld beilleszteni az ötleteket elsőként a hazai piacon.
De mindenekelőtt számolj! Tervezd meg a várható költséged, a forgalmad, készülj tartalékkal és legyen egy vészforgatókönyved, ha mégsem úgy sülne el, ahogy tervezted.
Próbáld meg, amennyire csak lehet feltérképezni a célközönséged, és annak megfelelően növekedni kínálatban. Alkalmazz kulcsszókutatást és tudd meg mire van igény, mielőtt rossz döntést hoznál. Nem kell neked mindent árulni, ha arra egyébként a vevőid nem vevők. Minek tartanál fent felesleges raktárkészletet?! Szolgáltatóként sem kell mindenben jónak lenned, nem érthetsz mindenhez. Koncentrálj mindig arra, amiben jó vagy! Ne akarj mindent egyszerre!
Ha még is több olyan ötleted lenne, ami szeretnél megvalósítani, akkor érdemes lehet különválasztani ezeket egymástól. Az pedig már csak hab a tortán, ha minden klappol és mindkét üzlet sikeres lesz rövid időn belül. Viszont ne feledd, minden webshop indításának vannak buktatói, készülj fel rájuk! Ne feledd, a cél üzleti terv nélkül csak egy álom, tehát munkára fel!
Vannak még jó ötleteink, amivel kitűnhetsz a versenytársak közül és egy dinamikusan növekvő projekt gazdája lehetsz. Keress minket bizalommal, ha úgy gondolod tudunk segíteni céljaid elérésében!