Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Bezzeg a nagyok, ők is ezt csinálják, akkor mi miért ne? Talán felmerült már benned is a kérdés stratégiaalkotás során, hiszen ott elég jó szakmai csapat áll a dolgok mögött, de elmondjuk miért nem a legjobb stratégia, ha azt szeretnéd másolni, amit ők csinálnak.
Az első és talán legnagyobb különbség közted és egy multi között az a pénz. Nagy multik, nagy márkák elképesztő összegeket tudnak elkölteni marketingre, aminek sokszor kis mértékben nem is lenne értelme.
Általában ilyen közegben 1 évre előre meghatározzák, hogy mikor milyen promóciók és mekkora költéssel fognak majd futni, egyes kampányokat még nagyobb időszakokra határoznak meg. Míg mondjuk Te havi pár százezer forintos költségkeretben gondolkozol, addig a "nagyok" ezt az összeget kevesebb, mint 1 nap alatt elköltik marketingre sok esetben. Így az eddig tervezett márkaépítés máris más értelmet nyer számodra.
Míg a nagy versenytársak már rendelkeznek egy hatalmas versenyelőnnyel, egy stabil márkanévvel, ez neked induló kis vállalkozásként aligha lesz meg. Természetes, ha ők meghirdetnek egy akciót, arra sokkal többen fognak ugrani.
Érdemes tudatosan építeni a márkád, de semmiképp se várd azt, hogy ez könnyű és gyors folyamat lesz.
A nagy multik már eleve hatalmas háttértőkével rendelkeznek, amikor betörnek egy új ország piacára, így nyilván könnyebb dolguk van kvázi végtelennek tűnő büdzséből.
Ahhoz, hogy a stratégiaalkotás sikeres legyen, 4 fő szempontot kell elsősorban figyelembe venned.
Ez egy könnyebb feladat lesz, mint egy milliárdos multi marketing stratégiáját elemezni. Ráadásul könnyebb is lesz adaptálni, rengeteg ötletet adhat. Az is lehet, hogy találkozol majd elrettentő példákkal is, ezek olykor még hasznosabbak, mint a pozitív példák.
Azt tudnod kell, hogy nem fog minden próbálkozás átütő sikert aratni. Nem garancia, hogy ami működik egy másik hasonló méretű cégben, az nálad is fog, ezért fontos, hogy folyamatosan tesztelj.
Egy egyszerű Google keresést futtatva is láthatod ki-milyen hirdetést indít, ezekből is tudsz ötletelni. Facebook-on pedig még egyszerűbb a dolgod, hiszen a Facebook Hirdetéstárban bárkire rá tudsz keresni, hogy milyen hirdetései futnak, vagy milyen kreatívot használ.
Ne feledd, itt is érvényes az általános igazság: nem biztos, hogy nálad is beválik! Ezek az elemzések a stratégiaalkotás fontos részei, hogy megértsd a piacod. De nem az a feladatod, hogy teljes egészében lemásolj valakit, az sosem működött még a történelem során.
Próbálj meg kitűnni a saját előnyeiddel, nézd meg mire ad megoldást a Te terméked vagy szolgáltatásod? Kicsit gondold át a vevő szempontjából, hogy mik lehetnek fontosak nekik. Tarthatsz „mini piackutatást” is az ismerőseid, rokonaid körében, hogy ők például hogy vélekednek.
Ha igazán biztosra mennél, akkor kínálj olyan plusz szolgáltatást, ami neked csak kis erőfeszítés, de egy multi, vagy a közvetlen konkurensed nem engedheti meg magának, vagy épp lusta megtenni. Ezzel máris versenyelőnyt szerezhetsz magadnak! Nézd cikkünkben meg, hogy még mi másban rejlik a versenyelőny.
A stratégiaalkotás legfontosabb része a kutatómunka, amit valójában most is csinálsz, hiszen olvasod ezt a cikket. Ne állj itt meg, menj a beszállítókhoz, szolgáltatókhoz, akikkel dolgozol és tudd meg, hogy milyen újításokat terveznek. Ne a hírekből tájékozódj ezekről az újdonságokról, hanem közvetlenül a szolgáltatóktól, így a versenytársaid előtt lehetsz mindig egy lépéssel.
A kutatómunkához hozzátartozik a kulcsszókutatás és trendelemzés is. Tudd meg, hogy mekkora a célközönséged, mire van igényük és milyen a szezonalitás.
A stratégiaalkotás lényege, hogy már az elején tudatosan építs, legyenek konkrét elképzeléseid arról, hogy milyen mérföldköveket szeretnél elérni 1 hét múlva, 1 hónap múlva, fél év múlva, 1 év múlva, 5 év múlva és 10 év múlva.
Ha nincs meg a megfelelő szakmai tudásod, akár a weboldal vagy a webshop létrehozásához, illetve az online marketinghez, akkor ne kezdj bele egyedül, hiszen ezt később adott esetben lehet költségesebb lesz helyrehozni, mintha az elejétől fogva hozzáértő kezekben lenne a céged. Keress fel inkább időben szakembereket és spórolj az időddel az igazán fontos dolgokra!